Nissan přidává druhý zážehový agregát do nabídky. Ten si odnáší hned tři nej.
Při uvedení kompaktního hatchbacku Pulsar, zvedl Nissan mnoho lidí ze židle. Velmi atraktivní vůz s poměrně příjemně naladěným podvozkem, precizním interiérem a zajímavou výbavou i cenou.
Jendou z jeho slabin byla nabídka motorů. Však výběr jen a pouze mezi dvěma motory, tedy benzínovou 1.2 DIG-T s výkonem 85 kW a nebo vznětovou 1.5 dCi o výkonu 81 kW nebylo zrovna nějak velkorysé. Obzvláště pak, když ani jeden z motorů nedisponoval kdo ví jak oslnivou dynamikou.
Nyní je k dispozici přeplňovaná 1.6 DIG-T, která má z nabízených motorů nejvyšší objem, výkon, maximální rychlost a nejrychleji sprintuje na stovku. No ještě aby ne. Však disponuje 140 kW výkonu a 240 N.m. točivého momentu. Není tak divu, že sprint na 100 km/h zvládá za úctyhodných 7,7 sekund. Jen připomeneme, že u motoru 1.2 DIG-T trvala tato disciplína o tři sekundy déle.
Nový motor 1.6 DIG-T je možné pořídit až u druhého stupně výbavy Acenta a to konkrétně za cenu 490 000,- Kč. A na závěr zmíníme ještě spotřebu, která by se měla v kombinovaném cyklu držet na hodnotě 5,7 litrů naturalu na 100 km.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?