Nissan přidává druhý zážehový agregát do nabídky. Ten si odnáší hned tři nej.
Při uvedení kompaktního hatchbacku Pulsar, zvedl Nissan mnoho lidí ze židle. Velmi atraktivní vůz s poměrně příjemně naladěným podvozkem, precizním interiérem a zajímavou výbavou i cenou.
Jendou z jeho slabin byla nabídka motorů. Však výběr jen a pouze mezi dvěma motory, tedy benzínovou 1.2 DIG-T s výkonem 85 kW a nebo vznětovou 1.5 dCi o výkonu 81 kW nebylo zrovna nějak velkorysé. Obzvláště pak, když ani jeden z motorů nedisponoval kdo ví jak oslnivou dynamikou.
Nyní je k dispozici přeplňovaná 1.6 DIG-T, která má z nabízených motorů nejvyšší objem, výkon, maximální rychlost a nejrychleji sprintuje na stovku. No ještě aby ne. Však disponuje 140 kW výkonu a 240 N.m. točivého momentu. Není tak divu, že sprint na 100 km/h zvládá za úctyhodných 7,7 sekund. Jen připomeneme, že u motoru 1.2 DIG-T trvala tato disciplína o tři sekundy déle.
Nový motor 1.6 DIG-T je možné pořídit až u druhého stupně výbavy Acenta a to konkrétně za cenu 490 000,- Kč. A na závěr zmíníme ještě spotřebu, která by se měla v kombinovaném cyklu držet na hodnotě 5,7 litrů naturalu na 100 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?