Designér X-Tomi design se asi hodně nudí a tak na svět vypustil již několikátý počítačový koncept. Tím je pětidveřová varianta nového Opelu Corsa OPC.
Opel Performance Center (OPC) tento týden představil oficiální podobu nejostřejší Corsy se třemi dveřmi. Dnes je tu praktičtější varianta s pěti dveřmi, jenže je dost nepravděpodobné, že by tahle verze spatřila světlo světa. I předchozí generace Corsy OPC byla nabídnuta pouze se dvěma bočními dveřmi, ale i přesto nezávislý umělec X-Tomi design přidal praktičnost a pár designových odlišností.
Corsa OPC se ukáže živě příští měsíc na autosalonu v Ženevě a pod svou kapotou skrývá silný zážehový 1,6 litrový 4-válec s výkonem 207 koní a s 280 Nm točivého momentu. Ten jde na přední kola prostřednictvím na krátko poskládané 6-stupňové manuální převodovky, což umožňuje zrychlení z 0-100 km / h za 6,8 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 230 km / h. Dostupná je i funkce "Overboost", která dokáže krátkodobě zvýšit točivý moment až na 280 Nm.
Nová Corsa OPC bude k dispozici i s příplatkovým kitem Performance Package, jenž přidává k dobru 18-palcová kola s pneumatikami Michelin, brzdové kotouče o průměru s 330mm a třmeny Brembo nebo samosforný diferenciál Drexler.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?