Designér X-Tomi design se asi hodně nudí a tak na svět vypustil již několikátý počítačový koncept. Tím je pětidveřová varianta nového Opelu Corsa OPC.
Opel Performance Center (OPC) tento týden představil oficiální podobu nejostřejší Corsy se třemi dveřmi. Dnes je tu praktičtější varianta s pěti dveřmi, jenže je dost nepravděpodobné, že by tahle verze spatřila světlo světa. I předchozí generace Corsy OPC byla nabídnuta pouze se dvěma bočními dveřmi, ale i přesto nezávislý umělec X-Tomi design přidal praktičnost a pár designových odlišností.
Corsa OPC se ukáže živě příští měsíc na autosalonu v Ženevě a pod svou kapotou skrývá silný zážehový 1,6 litrový 4-válec s výkonem 207 koní a s 280 Nm točivého momentu. Ten jde na přední kola prostřednictvím na krátko poskládané 6-stupňové manuální převodovky, což umožňuje zrychlení z 0-100 km / h za 6,8 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 230 km / h. Dostupná je i funkce "Overboost", která dokáže krátkodobě zvýšit točivý moment až na 280 Nm.
Nová Corsa OPC bude k dispozici i s příplatkovým kitem Performance Package, jenž přidává k dobru 18-palcová kola s pneumatikami Michelin, brzdové kotouče o průměru s 330mm a třmeny Brembo nebo samosforný diferenciál Drexler.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.