Také jste si již zvykli na označení ix35? Brzy by mohlo dojít k návratu ke starému jménu.
Když před šesti lety přišla nová generace crossoveru od Hyundai, rozhodlo se vedení, že jej odliší od toho amerického. Tedy alespoň jménem. V Americe zůstal pod názvem Tucson a v Evropě, aby se odlišil, nastoupil pod označením ix35.
Nyní se mluví o opětovném sjednocení názvů. Tedy návrat k Tucsonu. Mělo by tak dojít s příchodem nové, třetí generace. S jejím příchodem trochu Hyundai vyčkává. Respektive dal přednost modernizaci modelů i30 a i40.
Nová generace crossoveru, možná opět s názvem Tucson dorazí ještě letos. Přičemž výroba současné generace skončí v létě. Pak bude automobilka nucena vyjít se skladovými vozy, popřípadě nabídnout alternativní volbu mezi menšími a většími modely.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?