Po sérii několika uniklých snímků v minulém roce, se italské Ferrari pochlubilo oficiálními snímky nástupce modelu 458 Italia.
Tím je nové Ferrari 488 GTB a věřte, že se jedná o víc než jen běžný facelift. Vůz pod kapotu dostal přeplňováný twin-turbo 3,9-litrový osmiválec, který produkuje 670 koní při 8000 otáčkách za minutu a 760 Nm točivého momentu při 3000 otáčkách za minutu. To jsou dost působivé údaje, jenž jsou doplněny skvělým zrychlením z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, z 0 na 200 km / h za pouhých 8,3 sekundy a maximálka činí 330 km / h.
Výkon je směřován na kola zadní nápravy prostřednictvím zmodernizované dvouspojkové sedmistupňové převodovky s variabilním řízením točivého momentu. Převodové poměry byly naprogramovány tak, aby "dodaly neuvěřitelně progresivní zrychlení při plném sešlápnutí pedálu plynu". Ferrri rovněž zaručuje, že vůz nabídne dosud nevídaný soundtrack výfukové soustavy.
Pokud jde o styl, karoserie dostala velký přívod vzduchu s vroubkováním, který představuje návrat k původnímu modelu 308 GTB. Patrný je i širší přední spoiler spolu s novým zadním spoilerem, který pomáhá zlepšit přítlak ve vysokých rychlostech a pracuje společně s difuzorem, který obdržel aktivní klapky. Ze seznamu změn můžeme zmínit i LED zadní světla. Uvnitř je Ferrari 488 GTB dostalo nové budíky, středový panel a šikmé větrací otvory klimatizace. Změnou prošla i sedadla spolu s novým infosystémem a grafikou středového displeje.
Ferrari přiveze novou 488 GTB již příští měsíc na autosalon v Ženevě. Verze Spider by se měla ukázat letos v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.