Po sérii několika uniklých snímků v minulém roce, se italské Ferrari pochlubilo oficiálními snímky nástupce modelu 458 Italia.
Tím je nové Ferrari 488 GTB a věřte, že se jedná o víc než jen běžný facelift. Vůz pod kapotu dostal přeplňováný twin-turbo 3,9-litrový osmiválec, který produkuje 670 koní při 8000 otáčkách za minutu a 760 Nm točivého momentu při 3000 otáčkách za minutu. To jsou dost působivé údaje, jenž jsou doplněny skvělým zrychlením z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, z 0 na 200 km / h za pouhých 8,3 sekundy a maximálka činí 330 km / h.
Výkon je směřován na kola zadní nápravy prostřednictvím zmodernizované dvouspojkové sedmistupňové převodovky s variabilním řízením točivého momentu. Převodové poměry byly naprogramovány tak, aby "dodaly neuvěřitelně progresivní zrychlení při plném sešlápnutí pedálu plynu". Ferrri rovněž zaručuje, že vůz nabídne dosud nevídaný soundtrack výfukové soustavy.
Pokud jde o styl, karoserie dostala velký přívod vzduchu s vroubkováním, který představuje návrat k původnímu modelu 308 GTB. Patrný je i širší přední spoiler spolu s novým zadním spoilerem, který pomáhá zlepšit přítlak ve vysokých rychlostech a pracuje společně s difuzorem, který obdržel aktivní klapky. Ze seznamu změn můžeme zmínit i LED zadní světla. Uvnitř je Ferrari 488 GTB dostalo nové budíky, středový panel a šikmé větrací otvory klimatizace. Změnou prošla i sedadla spolu s novým infosystémem a grafikou středového displeje.
Ferrari přiveze novou 488 GTB již příští měsíc na autosalon v Ženevě. Verze Spider by se měla ukázat letos v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?