Čínské automobilky v kopírování rozhodně nekončí.
To že čínské automobilky kopírují výrobky ostatních, je dávno zaběhlá praxe. Toto počínání je sice na ústupu a většinou se snaží nekopírovat celé auto, ale část, avšak automobilka Jiangling Motors si nebrala servítky a zkopírovala celý Volkswagen Amarok.
Nazvala jej Jiangling T7 a samozřejmě jej osadila vlastním znakem. Design se však velmi shoduje s Amarokem. Je ale pravdou, že to je asi tak jediné, co mají společného. Například pod kapotou je 2,8 litrový turbodiesel s výkonem 75 kW (100 koní), který je původem od Isuzu. Druhá motorizace je o něco silnější. Jedná se o 2,2 litrový zážehový čtyřválec o výkonu 82 kW (110 koní).
Automobilka Jiangling Motors není žádný nováček. Už od roku 1952 vyrábí především kamiony. Nyní zahájila spolupráci s podnikem Chang´an (Chang´an Motors), která nedávno ukázala světu kopii Range Roveru Evoque, pod názvem Landwind X7.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.