Minulý rok na začátku prosince odhalil McLaren první podrobnosti a snímky speciální edice modelu 650S Coupe s označením Le Mans. Dnes vám přinášíme další podrobnosti a technické specifikace.
Jistě si někteří z vás pamatují na legendární McLaren F1 GTR, který triumfoval v roce 1995 na slavném závodě 24 hodin Le Mans 17. a 18. června. Nyní se automobilka rozhodla oslavit 20. let od uplynutí tohoto závodu výrobně omezenou edicí vozu 650S Coupe Le Mans. Postaveno má být jen 50 kusů a každý z nich je oceněn na 244.500 liber.
Vů navrhoval návrhář Peter Stevens a 650S Coupe Le Mans lze vizuálně odlišit od jiným přívodem vzduchu k motoru na střeše, který měl i legendární model F1. Vzduch se tak lépe dostane k zážehovému twin-turbo osmiválci o objemu 3,8 litru. Další změnou jsou i pozměnené přední blatníky s křidélky, které usměrňují tok vzduchu kolem vozu.
650S Le Mans dostane speciální 19-palcová přední a 20-palcová zadní kola z lehkých slitin stylizovaný do podoby, jakou měli kola na závodní verzi F1 GTR s číslem # 59. Disky dostanou pneumatiky Pirelli P Zero Corsa a vzhled kol je doplněn o uhlíkovo keramické brzdy s oranžovými třmeny.
McLaren tvrdí, že 650S Le Mans se bude prodávat globálně a první dodávky začnou v polovině letoška. Všech 50 kupujících obdrží také dvojí pozvání na 20. výročí oslav značky, které bude organizováno na slavné trati Circuit de la Sarthe ve Francii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.