Mitsubishi Lancer Evo se ve své desáté generaci chystá na věčný odpočinek a v Tokyu se ukázala podoba jeho poslední ostrá verze.
Ta dostala název Evolution X Final Concept a pod kapotu dostala přemapovanou řídící jednotku a nové turbo. Díky tomu nyní 2,0-litrový zážehový motor poskytuje 466 koní, což je o 178 více než běžné Evo. Verze vychází z provedení Evo GSR a kromě zvýšení výkonu se dostalo i na větší vstupy vzduchu a větší mezichladič.
Úpravou prošel i chladicí systém a přibyl nový výfuk, sportovní podvozek a 19-palcová kovaná kola Rays s pneumatikami Yokohama Advan Neova AD08R. Lak karoserie nese výhradně kombinaci matné a lesklé černé a chromovanou lištu u spodní části přední masky. V interiéru se toho moc nezměnilo, jsou tu sportovní sedadla s kontrastními červenými švy a plaketky s označením edice.
Mitsubishi bylo velice opatrné, když stavělo omezenou výrobní sérii, nechtělo totiž, aby se z vozu stal přeplácaný kus plechu. Mitsubishi plánuje uvést model i pro zákazníky v Evropě, ovšem času není na zbyt, model se vyrobí zatím v nespecifikovaném množství a jeho cena dosáhne 70 tisíc dolarů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?