Mitsubishi Lancer Evo se ve své desáté generaci chystá na věčný odpočinek a v Tokyu se ukázala podoba jeho poslední ostrá verze.
Ta dostala název Evolution X Final Concept a pod kapotu dostala přemapovanou řídící jednotku a nové turbo. Díky tomu nyní 2,0-litrový zážehový motor poskytuje 466 koní, což je o 178 více než běžné Evo. Verze vychází z provedení Evo GSR a kromě zvýšení výkonu se dostalo i na větší vstupy vzduchu a větší mezichladič.
Úpravou prošel i chladicí systém a přibyl nový výfuk, sportovní podvozek a 19-palcová kovaná kola Rays s pneumatikami Yokohama Advan Neova AD08R. Lak karoserie nese výhradně kombinaci matné a lesklé černé a chromovanou lištu u spodní části přední masky. V interiéru se toho moc nezměnilo, jsou tu sportovní sedadla s kontrastními červenými švy a plaketky s označením edice.
Mitsubishi bylo velice opatrné, když stavělo omezenou výrobní sérii, nechtělo totiž, aby se z vozu stal přeplácaný kus plechu. Mitsubishi plánuje uvést model i pro zákazníky v Evropě, ovšem času není na zbyt, model se vyrobí zatím v nespecifikovaném množství a jeho cena dosáhne 70 tisíc dolarů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.