Na letošním ročníku bruselského autosalonu se představí užitková varianta noév generace Opelu Corsa s názvem Corsavan.
Užitkové provedení nabídne objem nákladového prostoru 920 litrů a dovede uvézt náklad o váze až 571 kilogramů. Oroti předchozí generaci tak vzrostlo užitečné zatížení o 21 kilogramů. Verze Corsavan vychází ze třídveřového hatchbacku, oproti kterému se odlišuje jen zaslepenými zadními bočními okny.
Bohatá je i bezpečnostní výbava, která zahrnuje systém pro sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo varování před čelní kolizí. Příplatková výbava pak obsahuje kupříkladu vyhřívaný volant a čelní sklo nebo multimediální systém IntelliLink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou.
Pod kapotou se objeví zážehový motor o objemu 1.4-litru a naftová jednašestka, přičemž vrcholným motorem se stane turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 70 kW a točivém momentu 190 Nm. Ten má v kombinovaném cyklu odebírat jen 3,3 litru nafty na 100 kilometrů.
Užitkovou Corsu je možné již dnes objednávat, první kousky se však ke svým zákazníkům dostanou až v prvním čtvrtletí tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.