Není divu, že si Ford pro Detroit připravil tolik novinek. Další je zbrusu nový F-150 Raptor, monstrum, které se ničeho nebojí.
Ford si libuje v ostrém škatulkování. F-150 Raptor považuje za extrémní off-road pickup s vysokým výkonem a evolučním designem. Extrémní skutečně je a výkon mu rozhodně nebude chybět. A nebojte se, že by jste ho snad na silnici nepoznali.
Změn se událo spousta. Nový design předního nárazník, LED světlomety, spousta chromu a stříbrného dekoru, ventilované blatníky, nový design 17-ti palcových kol nebo exkluzivní duální výfukový systém. Uvnitř je vše při starém, přehledné, trochu strohé, ale funkční a naprosto podřízené řidiči, který má vše poruce, i ovládání vzduchového kompresoru.
Ford nevytáhl všechna esa z rukávu a tak nebyl příliš specifický, při odpovídání na otázky ohledně motorizace, ale potvrdil vysoce výkonnou verzi šestiválcového EcoBoost o objemu 3,5 litru. Ten by měl produkovat větší výkon, než aktuální motor pod kapotou Raptora, kterým je 6,2 litrová V8 s výkonem 411 koní.
Motor bude pracovat s novou desetistupňovou automatickou převodovku, která bude posílat výkon k systému všech čtyř kol, který je také zcela nový. Kromě všech technických změn, prošel nový Raptor také odtučňovací kůrou. Shodil přes 225 kg. A to díky rozsáhlému využití hliníku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?