Není divu, že si Ford pro Detroit připravil tolik novinek. Další je zbrusu nový F-150 Raptor, monstrum, které se ničeho nebojí.
Ford si libuje v ostrém škatulkování. F-150 Raptor považuje za extrémní off-road pickup s vysokým výkonem a evolučním designem. Extrémní skutečně je a výkon mu rozhodně nebude chybět. A nebojte se, že by jste ho snad na silnici nepoznali.
Změn se událo spousta. Nový design předního nárazník, LED světlomety, spousta chromu a stříbrného dekoru, ventilované blatníky, nový design 17-ti palcových kol nebo exkluzivní duální výfukový systém. Uvnitř je vše při starém, přehledné, trochu strohé, ale funkční a naprosto podřízené řidiči, který má vše poruce, i ovládání vzduchového kompresoru.
Ford nevytáhl všechna esa z rukávu a tak nebyl příliš specifický, při odpovídání na otázky ohledně motorizace, ale potvrdil vysoce výkonnou verzi šestiválcového EcoBoost o objemu 3,5 litru. Ten by měl produkovat větší výkon, než aktuální motor pod kapotou Raptora, kterým je 6,2 litrová V8 s výkonem 411 koní.
Motor bude pracovat s novou desetistupňovou automatickou převodovku, která bude posílat výkon k systému všech čtyř kol, který je také zcela nový. Kromě všech technických změn, prošel nový Raptor také odtučňovací kůrou. Shodil přes 225 kg. A to díky rozsáhlému využití hliníku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.