Není divu, že si Ford pro Detroit připravil tolik novinek. Další je zbrusu nový F-150 Raptor, monstrum, které se ničeho nebojí.
Ford si libuje v ostrém škatulkování. F-150 Raptor považuje za extrémní off-road pickup s vysokým výkonem a evolučním designem. Extrémní skutečně je a výkon mu rozhodně nebude chybět. A nebojte se, že by jste ho snad na silnici nepoznali.
Změn se událo spousta. Nový design předního nárazník, LED světlomety, spousta chromu a stříbrného dekoru, ventilované blatníky, nový design 17-ti palcových kol nebo exkluzivní duální výfukový systém. Uvnitř je vše při starém, přehledné, trochu strohé, ale funkční a naprosto podřízené řidiči, který má vše poruce, i ovládání vzduchového kompresoru.
Ford nevytáhl všechna esa z rukávu a tak nebyl příliš specifický, při odpovídání na otázky ohledně motorizace, ale potvrdil vysoce výkonnou verzi šestiválcového EcoBoost o objemu 3,5 litru. Ten by měl produkovat větší výkon, než aktuální motor pod kapotou Raptora, kterým je 6,2 litrová V8 s výkonem 411 koní.
Motor bude pracovat s novou desetistupňovou automatickou převodovku, která bude posílat výkon k systému všech čtyř kol, který je také zcela nový. Kromě všech technických změn, prošel nový Raptor také odtučňovací kůrou. Shodil přes 225 kg. A to díky rozsáhlému využití hliníku.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.