Volkswagen dnes představil koncept Cross Coupe GTE, a to ještě před jeho debutem na výstavě North American International Auto Show.
Model bude určen především pro Severní Ameriku a Cross Coupe GTE nabídne agresivní vzhled, masku chladiče s hliníkovou mřížkou a LED světlomety. Koncept má také svalnaté blatníky, lesklé černé akcenty a silné charakteristické linky. Můžeme také vidět zešikmenou střechu a na zadních výklopných dveřích malý spoiler. To vše zakončují 22-palcová hliníková kola.
Interiér je pětimístný a přichází se sedadly potaženými kůží Nappa, s lesklým černým lemováním středového panelu a s hliníkovými akcenty. K dispozici bude i digitální přístrojový panel, dotykové ovládání klimatizace a informační systém s displejem o rozměru 10,1 palce.
O pohon se postará plug-in hybridní pohonná jednotka, která se skládá ze zážehového motoru o objemu 3,6 litru V6, dvou elektromotorů a lithium-iontové baterie. Tato kombinace umožňuje konceptu produkovat kombinovaný maximální výkon 355 koní a 379 Nm točivého momentu. Pokud jde o výkon, vůz nabízí pohon všech kol a z 0 na 100 km/h se dostane za šest sekund. Na čistě elektrický pohon pak ujede slušných 32 km.
Zatímco Cross Coupe GTE je zatím jen konceptem, Volkswagen potvrdil, že výroba modelu se bude konat v závodě Chattanooga v Tennessee, a to na konci roku 2016.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.