Mercedes Benz poodhalil vrcholnou verzi modelu GLE
Nejsilnější GLE ve variantě 63 AMG Coupe dorazí na Detroitský autosalon již zanedlouho. Už nyní Mercedes ukázal na co se můžeme těšit. První snímek GLE 63 AMG Coupe v typické stříbrné barvě, ukazuje budoucího dravce levých pruhů na dálnicích a to zejména v Německu.
GLE 63 AMG Coupe půjde tvrdě po krku mnichovskému BMW X6 M, které se ukázalo světu před vánoci. To s jakou výzbrojí do boje půjde ještě nevíme. Mercedes nechtěl prozradit informace o tom, co nás čeká pod kapotou.
Předpokládáme, že pod kapotou bude motor z modelu GT AMG, tedy dvojitě přeplňovaný osmiválec s uspořádáním válců do V s objemem 4,0 litru. Výkon by se mohl pohybovat v rozpětí 460 až 500 koní a maximum točivého momentu od 600 N.m. do 700 N.m.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.