Za nedlouho přibude další crossover na evropský trh, designem zaujme, bude to stačit?
Pro někoho odvážný design, pro jiného ošklivé káčátko. Nové Tivoli od SsangYong bude bojovat o přízeň evropských zákazníků, kteří pokukují po menším crossoveru, jako je například Peugeot 2008, Renault Captur nebo Nissan Juke.
Interiér bude v klasickém jihokorejském stylu, tedy nepříliš oslnivá kvalita plastů, ale designově střídmé a přehledné uspořádání. Nebude chybět sedm airbagů, velký dotykový displej infotainmentu, dvouzonová klimatizace, parkovací kamera, nebo rádio s bluetooth.
Pod kapotou bude čtyřválcová zážehová jednota o objemu 1,6 litru, stejný objem bude mít i vznětový motor. Oba budou splňovat náročnou emisní normu Euro 6, výkony a bližší specifikace zatím neznáme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?