Za nedlouho přibude další crossover na evropský trh, designem zaujme, bude to stačit?
Pro někoho odvážný design, pro jiného ošklivé káčátko. Nové Tivoli od SsangYong bude bojovat o přízeň evropských zákazníků, kteří pokukují po menším crossoveru, jako je například Peugeot 2008, Renault Captur nebo Nissan Juke.
Interiér bude v klasickém jihokorejském stylu, tedy nepříliš oslnivá kvalita plastů, ale designově střídmé a přehledné uspořádání. Nebude chybět sedm airbagů, velký dotykový displej infotainmentu, dvouzonová klimatizace, parkovací kamera, nebo rádio s bluetooth.
Pod kapotou bude čtyřválcová zážehová jednota o objemu 1,6 litru, stejný objem bude mít i vznětový motor. Oba budou splňovat náročnou emisní normu Euro 6, výkony a bližší specifikace zatím neznáme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.