Hyundai i40 prošel omlazovací kůrou a jak mu to najednou sluší!
Model střední třídy byl na trhu už dlouho a na facelift se čekalo už nějaký ten pátek. Automobilka odhalila facelift obou verzí, tedy jak sedanu tak verze kombi. Přepracování není nikterak razantní a rozsáhlé, ale i tak i40 výrazně omládla.
Hyundai si potrpí na osobitý design a pokračuje tak ve své téměř tradici i u i40, kterou záměrně nemůžeme označit za vlajkovou loď, neboť Hyundai nabízí v Evropě Genesis. Velkou změnou prošla maska i40, ta se chlubí novým designem světlometů s integrovanými LED mlhovkami, nově sofistikovanější hexagonální mřížkou a celkově přepracovaným předním nárazníkem. Nový design se dotkl také zadní části, kde jsou změny spíše decentní a nejvíce znatelné u verze kombi, která má nový design zadních sdružených svítilen.
Paletu motorů opět tvoří dieselové 1,7 CRDi s výkonem od 115 do 140 kW, s maximem točivého momentu 280 respektive 340 N.m. Silnější verze bude mít k dispozici novou 7-mi stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, která nejen že bude řadit konečně rychle, ale také bude výrazněji šetřit palivo, než jak tomu bylo u hydrodynamického líného automatu.
Hyundai také zlepšil funkci systému Advanced Traction Control v zatáčkách (ATCC), který používá elektronické senzory a supluje funkci samosvorného diferenciálu. Tím zlepšuje trakci v zatáčkách a to zejména na výjezdu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?