Hyundai i40 prošel omlazovací kůrou a jak mu to najednou sluší!
Model střední třídy byl na trhu už dlouho a na facelift se čekalo už nějaký ten pátek. Automobilka odhalila facelift obou verzí, tedy jak sedanu tak verze kombi. Přepracování není nikterak razantní a rozsáhlé, ale i tak i40 výrazně omládla.
Hyundai si potrpí na osobitý design a pokračuje tak ve své téměř tradici i u i40, kterou záměrně nemůžeme označit za vlajkovou loď, neboť Hyundai nabízí v Evropě Genesis. Velkou změnou prošla maska i40, ta se chlubí novým designem světlometů s integrovanými LED mlhovkami, nově sofistikovanější hexagonální mřížkou a celkově přepracovaným předním nárazníkem. Nový design se dotkl také zadní části, kde jsou změny spíše decentní a nejvíce znatelné u verze kombi, která má nový design zadních sdružených svítilen.
Paletu motorů opět tvoří dieselové 1,7 CRDi s výkonem od 115 do 140 kW, s maximem točivého momentu 280 respektive 340 N.m. Silnější verze bude mít k dispozici novou 7-mi stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, která nejen že bude řadit konečně rychle, ale také bude výrazněji šetřit palivo, než jak tomu bylo u hydrodynamického líného automatu.
Hyundai také zlepšil funkci systému Advanced Traction Control v zatáčkách (ATCC), který používá elektronické senzory a supluje funkci samosvorného diferenciálu. Tím zlepšuje trakci v zatáčkách a to zejména na výjezdu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?