Japonská automobilka Lexus si pro nás připravuje něco speciálního, protože si nechala registrovat dvě nová označení.
Jedná se o jména LC 500 a LC 500h, která dostane nový model typu granturismo. Jedná se v podstatě o přímého nástupce před lety vyráběného kupé SC 430. Z původně letos představeného konceptu LF-LC se tak stane model LC 500. K pohonu jeho zadních kol poslouží stejný motor, který najdou majitelé pod kapotou ostrého sourozence RC F. Jedná se o zážehový osmiválec o objemu 5,0 litru s výkonem 477 koní a s točivým momentem 530 Nm.
Možnou náhradou se stane model LC 500h, u nějž však zatím není jasno, co se vlastně objeví pod kapotou. Dá se předpokládat, že podle označení bude sdílet techniku s novou generací sedanu LS 600h. Dále se spekulace točí kolem kombinace motoru o objemu 5.0 litru V8 se sníženým výkonem, který doplní elektromotor.
Oba modely LC 500 a LC 500h se mají objevit v prodeji ve druhé polovině roku 2017 a více podrobností o nich se má objevit v roce 2016.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.