Druhá generace luxusního modelu Panamera se kromě verze kupé dostane na trh i v "rodinném" provedení kombi.
Podle šéfa pro výzkum a vývoj, Wolfganga Hatze, se nová Panamera, jenž bude mít premiéru příští rok, už pilně testuje. Hatz prozradil, že chystaná Panamera "je připravena pro spoustu karosářských derivátů". Porsche by například uvítalo, kdyby se podařilo vydat verzi Sport Turismo, což je zmíněné kombi resp. shooting brake.
Budoucí modelová řada Panamera je vyvíjena na platformě, která je schopna snést různé další karosářské verze, jako je kupé a kabriolet. Konkrétně na kabrio se zřejmě nedostane řada, protože podle vývojového šéfa má Porsche již dostatek dobrých kabrioletů, jakými jsou 911 a Boxster. V plánu je možná varianta Panamera Coupe, stejně tak jako čistě elektrická verze, která má konkurovat Tesle Model S.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.