Po on-line premiéře na začátku listopadu tu máme oficiální "živou" premiéru modelu V60 Cross Country na autosalonu v Los Angeles.
Ve srovnání se standardním V60 má provedení Cross Country zvýšenou světlou výšku o 65 mm a je dodáváno s 18-palcovými a nebo 19-palcovými koly z lehkých slitin. Ty jsou obuty do pneumatik s vysokým profilem a off-roadovým vzorkem. I přes to Volvo slibuje nízký hluk od valicích se kol a dostatek komfortu i na běžných komunikacích.
V60 Cross Country půjde do prodeje nejdříve na trhu v Severní Americe, a to hned počátkem roku 2015. Jeho cena je stanovena na 41.000 dolarů, za což dostane zákazník již v základu dobře vybavený vůz. Samozřejmě, že v nabídce se objeví i "kultovní" pětiválcový zážehový motor s výkonem 250 koní. Ten má být spojen se samočinnou převodovkou a kombinovaná spotřeba má přitom dosahovat maximálně 12,3 litru na 100 km.
V nabídce budou i naftové a zážehové verzue Drive-E, disponující pohonem pouze přední nápravy. Naftové pětiválcové provedení D4 zas pro změnu poskytne výkon přenesený na všechna kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.