Mazda představila úplně nového zástupce značky, kterým je model CX-3. Svou premiéru si odbyl v Los Angeles.
Do prodeje dorazí příští rok a malý crossover dostal vzhled po vzoru současných Mazd. Ostře řezané světlomety, ladné křivky karoserie a vysoká světlá výška, to dělá z CX-3 velmi pohledný a robustní vůz. Kabina do značné míry přenáší vzhled menší Mazdy 2 a nabízí kruhové větrací výdechy klimatizace, kovové obložení a lesklé černé akcenty. Lépe vybavené varianty budou mít také head-up displej a infotainment systém Mazda Connect.
Ve Spojených státech bude CX-3 poháněna výlučně benzínovým motorem o objemu 2,0 litru SKYACTIV-G. Společnost zatím neprozadila nic dalšího k specifikacím, ale zcela jistě bude motor spárován s automatickou převodovkou SKYACTIV-Drive.
Evropané si budou moci zvolit mezi motory 2,0 l SKYACTIV-G a novým 1,5-litrovým dieselovým SKYACTIV-D. S ním je možnost spárovat manuální skříň SKYACTIV-MT nebo výše uvedený automat SKYACTIV-Drive. Vůz nabídne v základu pohon předních kol, pohon všech kol bude možné mít na přání.
Mazda CX-3 2016 bude v prodeji nejprve ve Spojených státech v létě příštího roku, za jakou cenu zatím není známo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.