Společnost Global NCAP požaduje stažení modelu Datsun GO z prodeje. Propadl v crash testech.
Automobilka Datsun byla Nissanem znovu oživena. Měla se stát automobilkou pro rozvíjející se trhy světa, kde se měl prodávat Datsun GO. Tomu však zřejmě (snad) nedojde. Datsun GO neprošel v nárazových testech, tedy přesněji řečeno naprosto propadl.
Náraz do deformovatelné překážky v rychlosti 64 km/h znamená v případě hatchbacku GO naprostou katastrofu. Za ochranu předních pasažérů nezískal ani jedu hvězdičku. Za ochranu dětí na zadních sedačkách získal pouhé 2 hvězdičky a tak byl Datsun požádán o stažení tohoto modelu z prodeje.
V současné době se Datsun GO nabízí v Indii. Tam ho lze pořídit již v přepočtu za 140 tisíc korun. Kvůli špatným výsledkům v nárazových testech, dojde k výrazným změnám. Konkrétně se musí zpevnit karoserie v oblasti střechy, prahů i dveří. Není vyloučené, že přibydou přední airbagy. Tím se však cena jisto jistě bude muset zvednout.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?