Atraktivnější design, výkonnější a úspornější motory, to jsou základní novinky faceliftované Audi Q3.
Audi uveřejnilo facelift pro malý crossover Audi Q3, který dorazí již příští rok. Začněme od designu, který prošel omlazovací kůrou. Svou tvář Q3 přiostřila a zároveň zjemnila. Že to nejde dohromady? Ale ano. Lichoběžníková mřížka chladiče vytváří dojem dravé šelmy, zatímco nový design světlometů působí jemným a klidným dojmem. Mimochodem, světlomety mají LED technologii, a to jak přední, tak i zadní svítilny.
Pokud jde o motory, tak těch bude mít k dispozici celkem 6. Audi tři přeplňované benzínové čtyřválce TFSI a vznětové taktéž přeplňované čtyřválce TDI přepracovala. Výsledkem jsou o 17% nižší emise a hlavně vyšší výkon a také plní přísnou emisní normu Euro 6.
Nejmenší objem v nabídce je 1,4 litru a největší 2,0 litru. Přičemž výkony se pochybují od 88 kW (120 koní) až do 162 kW (220 koní). Nejsilnější varianta je pak RS Q3, která má pod kapotou pětiválec o objemu 2,5 litru, který je přeplňován turbodmychadlem. Výkon má 250 kW (340 koní) a 450 N.m. točivého momentu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?