Letos je to již 60 let od výroby prvního vozu Lister. Britská automobilka z Cambridge obnovuje svůj provoz a chystá se vrátit na výsluní s hypersportem.
Jméno Lister se vrátilo do automobilového průmyslu před dvanácti měsíci, kdy po spojení společností George Lister Engineering of Cambridge, Brian Lister Light Engineering a Lister Storm vznikla Lister Motor Company Limited.
A pro návrat do světa automobilů si Lister vybral startovní laťku hodně vysoko. Generální ředitel Lawrence Whittaker prozradil, že s novým hypersportem půjde po Ferrari LaFerrari, McLarenu P1, Pagani Huayra a Koenigseggu Agera.
Nový hráč na poli by měl mít pod kapotou dvanáctiválec s objemem 7.8 litrů a výkonem 1000 koní. Jeho hlavní konkurenční výhodou ale nemá být rychlost, nýbrž okázalý vzhled a důraz na britský původ. Whittaker věří, že právě móda britského inženýrství a slavná závodní historie jsou hlavní zbraně pro Lister.
Díky velké investici od Whittakera se podařilo postavit novou továrnu v Cambridge, kde momentálně probíhá výroba slavného závoďáku z padesátých let – Lister Jaguar. Zatím jich bylo postaveno devět.
Uvidíme, jestli se podaří Listeru najít investory a své plány zrealizovat. Každý návrat slavné značky na trh je plus pro automobilový průmysl. Držme tedy palce.
Zdroj: autoexpress.co.uk
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?