Letos je to již 60 let od výroby prvního vozu Lister. Britská automobilka z Cambridge obnovuje svůj provoz a chystá se vrátit na výsluní s hypersportem.
Jméno Lister se vrátilo do automobilového průmyslu před dvanácti měsíci, kdy po spojení společností George Lister Engineering of Cambridge, Brian Lister Light Engineering a Lister Storm vznikla Lister Motor Company Limited.
A pro návrat do světa automobilů si Lister vybral startovní laťku hodně vysoko. Generální ředitel Lawrence Whittaker prozradil, že s novým hypersportem půjde po Ferrari LaFerrari, McLarenu P1, Pagani Huayra a Koenigseggu Agera.
Nový hráč na poli by měl mít pod kapotou dvanáctiválec s objemem 7.8 litrů a výkonem 1000 koní. Jeho hlavní konkurenční výhodou ale nemá být rychlost, nýbrž okázalý vzhled a důraz na britský původ. Whittaker věří, že právě móda britského inženýrství a slavná závodní historie jsou hlavní zbraně pro Lister.
Díky velké investici od Whittakera se podařilo postavit novou továrnu v Cambridge, kde momentálně probíhá výroba slavného závoďáku z padesátých let – Lister Jaguar. Zatím jich bylo postaveno devět.
Uvidíme, jestli se podaří Listeru najít investory a své plány zrealizovat. Každý návrat slavné značky na trh je plus pro automobilový průmysl. Držme tedy palce.
Zdroj: autoexpress.co.uk
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.