Audi R8 Competition - nejsilnější model v historii značky

audi r8
audi r8, foto: Audi
ar2 29. října 2014 10:49
Sdílej:

Audi představila novou R8 s názvem Competition, která se představí v Los Angeles a bude mít titul nejrychlejší Audi všech dob.

Samozřejmě se bavíme o sériových modelech značky. R8 Competition bude mít pod kapotou 5,2 litrový V10 agregát s výkonem 570 koní (425 kW). Ten spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic a systém pohonu všech kol, který umožní zrychlení 0-100 km/h za 3.2 sekundy. Maximální rychlost je omezená na 320 km/h což je maximum, jaké zatím žádná sériová Audi nenabídla.

Design předního nárazníku se inspiroval z R8 LMS a nabízí řadu komponentů z uhlíkových vláken, včetně předního spojleru, krytů zrcátek, zadního difuzoru a zadního křídla. Vůz má také lesklá černá litá  kola a sportovní výfukový systém s vysokým leskem a černými koncovkami. K dispozici jsou také uhlíkové keramické brzdy a eloxované červené brzdové třmeny.

Sportovní design pokračuje i v kabině. Kde je v hlavní roli karbon. Nechybí ani prahové lišty s podsvícením, které nesou nápis R8 Competition. Výroba bude omezena na 60 kusů a model bude zřejmě k dispozici pouze ve Spojených státech.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.