Audi představila novou R8 s názvem Competition, která se představí v Los Angeles a bude mít titul nejrychlejší Audi všech dob.
Samozřejmě se bavíme o sériových modelech značky. R8 Competition bude mít pod kapotou 5,2 litrový V10 agregát s výkonem 570 koní (425 kW). Ten spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic a systém pohonu všech kol, který umožní zrychlení 0-100 km/h za 3.2 sekundy. Maximální rychlost je omezená na 320 km/h což je maximum, jaké zatím žádná sériová Audi nenabídla.
Design předního nárazníku se inspiroval z R8 LMS a nabízí řadu komponentů z uhlíkových vláken, včetně předního spojleru, krytů zrcátek, zadního difuzoru a zadního křídla. Vůz má také lesklá černá litá kola a sportovní výfukový systém s vysokým leskem a černými koncovkami. K dispozici jsou také uhlíkové keramické brzdy a eloxované červené brzdové třmeny.
Sportovní design pokračuje i v kabině. Kde je v hlavní roli karbon. Nechybí ani prahové lišty s podsvícením, které nesou nápis R8 Competition. Výroba bude omezena na 60 kusů a model bude zřejmě k dispozici pouze ve Spojených státech.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?