Japonská automobilka si chce v modelové řadě zachovat dostupný sportovní vůz, a proto se můžeme těšit na další generaci GT 86.
Toyota GT 86 vznikla ve spolupráci s automobilkou Subaru (Subaru BRZ). Vůz vznikl v roce 2011 a stal se velkým hitem. Za volantem tohoto coupé si opravdu užijete. Nynější model pohání dvoulitrový motor boxer s výkonem 200 koní. I díky tomuto motoru se povedlo u vozu udržet nízko těžiště, což přispívá k lepším jízdním vlastnostem této zadokolky.
I přesto, že v poslední době šly prodeje dolu, nehodlá se Toyota sportovního coupé vzdát. Udržení si podobného auta zlepšuje automobilce image. Otázkou zůstává, zda další generace opět vznikne ve spolupráci se Subaru. Model BRZ neměl na trhu zdaleka takový úspěch jako GT 86 (hlavní faktor hrála cena obou modelů).
U nynější generace GT 86 se objevila kritika na malý výkon a objevily se spekulace o pohonu všech kol. Doufejme hlavně, že i příští GT 86 bude stejně zábavná.
Zdroj: motoring.com.au
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?