Kia dala do vínku Sorenta to nejlepší, co v současnosti má. Své pasažéry bude hýčkat, chránit a přitom bude dobře vypadat.
Nové největší SUV korejské Kie bude k vidění na pařížském autosalonu vedle dalších novinek. Sorento mezi nimi bude vynikat snad nejvíce. Sorento s nový designem působí mohutně, daleko vyváženěji než u minulé generace.
Velké změny se udály zejména v konstrukci. Snížení váhy je samozřejmostí, dopomůže tomu mimo jiné i častější využití vysokopevnostní oceli. Další změny jsou velmi podobné těm, které jsme mohli zaznamenat u Kie Sportage. Konkrétně to jsou změny na podvozku, kdy zadní náprava doznala lepšího uložení s novými tlumiči s komfortním nastavením. Další je v oblasti odhlučnění motoru a snížení vibrací pomocí větších silentbloků.
Motory budou celkem čtyři, dva zážehové a dva vznětové. K dispozici tak bude benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru a šestiválec s objemem 3,3 litru. Naftové agregáty budou tvoři nové čtyřválcové jednotky s objemem 2,0 litru respektive 2,2 litru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?