Určitě i vy toužíte okusit pocit volnosti při jízdě s otevřenou střechou. Audi vám to nabídne v novém TT Roadster.
Není žádným tajemstvím, že se Audi TT nejlépe prodává ve Velké Británii. Ani tam, kde není nejvlídnější počasí, se těší kabriolety a roadstery velkému úspěchu. I zde bude Audi nabízet svůj nový Roadster.
Hlavní předností bude nejen lákavý design, který mimochodem má součinitel odporu vzduchu jen 0,30. Nový roadster se bude pyšnit vysokou torzní tuhostí karoserie a přitom bude vážit jen 1320 kg. Na délku měří 4177 mm, což je méně než u předchozí generace, ale rozvor se prodloužil o 37 mm.
Paleta motorů nabízí prozatím jen tři motory. Dva zážehové a jeden vznětový. Diesel bude mít objem dva litry a bude poskytovat výkon 135 kW (184 koní). Spojen bude pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Její největším plusem, bude nízká spotřeba v kombinovaném režimu 4,3 litru na 100 km.
Benzinové jednotky budou mít také objem dva litry. První z nich bude označen TFSI a bude vyvíjet výkon 169 kW (230 koní). Nejsilnější agregát a také poslední nabízený, bude k dispozici u sportovní verze TTS. Ten nabídne 228 kW (310 koní) a s ním nový roadster zrychlí z 0 na 100km/h během 4,9 sekundy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?