Určitě i vy toužíte okusit pocit volnosti při jízdě s otevřenou střechou. Audi vám to nabídne v novém TT Roadster.
Není žádným tajemstvím, že se Audi TT nejlépe prodává ve Velké Británii. Ani tam, kde není nejvlídnější počasí, se těší kabriolety a roadstery velkému úspěchu. I zde bude Audi nabízet svůj nový Roadster.
Hlavní předností bude nejen lákavý design, který mimochodem má součinitel odporu vzduchu jen 0,30. Nový roadster se bude pyšnit vysokou torzní tuhostí karoserie a přitom bude vážit jen 1320 kg. Na délku měří 4177 mm, což je méně než u předchozí generace, ale rozvor se prodloužil o 37 mm.
Paleta motorů nabízí prozatím jen tři motory. Dva zážehové a jeden vznětový. Diesel bude mít objem dva litry a bude poskytovat výkon 135 kW (184 koní). Spojen bude pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Její největším plusem, bude nízká spotřeba v kombinovaném režimu 4,3 litru na 100 km.
Benzinové jednotky budou mít také objem dva litry. První z nich bude označen TFSI a bude vyvíjet výkon 169 kW (230 koní). Nejsilnější agregát a také poslední nabízený, bude k dispozici u sportovní verze TTS. Ten nabídne 228 kW (310 koní) a s ním nový roadster zrychlí z 0 na 100km/h během 4,9 sekundy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.