Nizozemsko chce podle serveru Autoweek od roku 2016 velmi zpřísnit registraci osobních aut, přičemž vozidla co mají maximální přípustnou hmotnost nad 3 500 kilogramů chce úplně zakázat registrovat.
Pokud tomu opravdu tak bude, registrovat si v Nizozemsku jakýkoliv obří americký pickup či SUV bude prakticky nemožné. Zákaz by se vztahoval na vozidla s prostorem pro posádku, který je větší než prostor pro náklad. Ideálním příkladem tak je Hummer H2.
Zákaz je zatím jen v plánu, nic není jistého, ale i tak, jedná se o zajímavou myšlenku, která výrazně omezí dovoz a registraci "oblud" na čtyřech kolech. Jedno je však jisté, Nizozemsko si zakládá i na přísných emisních normách a životním prostředí a mezi námi, obří americká vozidla typu Hummer H2 nejsou zrovna moc ekologická, i to je možným nepřímým důvodem, proč se možná tento nápad stane skutečností.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.