Nizozemsko chce podle serveru Autoweek od roku 2016 velmi zpřísnit registraci osobních aut, přičemž vozidla co mají maximální přípustnou hmotnost nad 3 500 kilogramů chce úplně zakázat registrovat.
Pokud tomu opravdu tak bude, registrovat si v Nizozemsku jakýkoliv obří americký pickup či SUV bude prakticky nemožné. Zákaz by se vztahoval na vozidla s prostorem pro posádku, který je větší než prostor pro náklad. Ideálním příkladem tak je Hummer H2.
Zákaz je zatím jen v plánu, nic není jistého, ale i tak, jedná se o zajímavou myšlenku, která výrazně omezí dovoz a registraci "oblud" na čtyřech kolech. Jedno je však jisté, Nizozemsko si zakládá i na přísných emisních normách a životním prostředí a mezi námi, obří americká vozidla typu Hummer H2 nejsou zrovna moc ekologická, i to je možným nepřímým důvodem, proč se možná tento nápad stane skutečností.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.