Lotus vyrábí velmi zábavná auta. V nabídce má skutečný okruhový „speciál“, ten zaručuje maximum zábavy, ale zatím byl určeny jen na okruh. S Elise S Cup se to ale změní.
Mít auto určené jen na okruh je poměrně drahá záležitost. Nejen, že musíte platit za ježdění na okruhu, ale zároveň potřebujete podvalník a další auto s tažným zařízením. Nehledě na to, že u nás okruhů až tak moc není a ty, které stojí za to, nejsou volné vždy, když se chcete jet projet.
Lotus má v nabídce Elise S Cup R, který je určen jen a pouze na okruh. Nyní do nabídky přibude jeho homologovaný „sourozenec“, který přijde jen o R v názvu. Technika, bodykit a interiér zůstane téměř identický.
Pod kapotou bude pracovat kompresorem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru, který produkuje výkon 161 kW (220 koní) a 250 N.m. točivého momentu. Rychle dodáváme, že Elise S Cup váží pouhých 932 kg, takže není divu, že zvládne sprint z 0-100 km/h 4,6 sekundy. To že se stále jedná o auto určené spíše na okruhy, prozrazuje i maximální rychlost, která je „jen“ 225 km/h.
Působivý bodykit obsahuje i masivní zadní křídlo, které vytváří přítlak až 125 kg. Pokud vás Lotus Elise S Cup zaujal, můžete si jej objednat již nyní. Připravte si 1,3 milionu korun.
Zdroj: Lotus
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?