Lotus vyrábí velmi zábavná auta. V nabídce má skutečný okruhový „speciál“, ten zaručuje maximum zábavy, ale zatím byl určeny jen na okruh. S Elise S Cup se to ale změní.
Mít auto určené jen na okruh je poměrně drahá záležitost. Nejen, že musíte platit za ježdění na okruhu, ale zároveň potřebujete podvalník a další auto s tažným zařízením. Nehledě na to, že u nás okruhů až tak moc není a ty, které stojí za to, nejsou volné vždy, když se chcete jet projet.
Lotus má v nabídce Elise S Cup R, který je určen jen a pouze na okruh. Nyní do nabídky přibude jeho homologovaný „sourozenec“, který přijde jen o R v názvu. Technika, bodykit a interiér zůstane téměř identický.
Pod kapotou bude pracovat kompresorem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru, který produkuje výkon 161 kW (220 koní) a 250 N.m. točivého momentu. Rychle dodáváme, že Elise S Cup váží pouhých 932 kg, takže není divu, že zvládne sprint z 0-100 km/h 4,6 sekundy. To že se stále jedná o auto určené spíše na okruhy, prozrazuje i maximální rychlost, která je „jen“ 225 km/h.
Působivý bodykit obsahuje i masivní zadní křídlo, které vytváří přítlak až 125 kg. Pokud vás Lotus Elise S Cup zaujal, můžete si jej objednat již nyní. Připravte si 1,3 milionu korun.
Zdroj: Lotus
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.