O víkendu se v Pebble Beach v Kalifornii ukázal nejsilnější McLaren všech dob, kterým je na okruhy určený P1 GTR.
Jedná se ultimitativní verzi P1, která chce navázat na historicky úspěšný McLaren F1 GTR. Oproti svému "obyčejnému" sourozenci se GTR dočkalo jiného předního nárazníku s upravenými předními vstupy pro přívod vzduchu k chladičům. Dále se mezi změny řadí upravené podběhy, širší přední rozchod kol a aktivní klapky umístěné před předními koly. Vzadu je k nepřehlédnutí velké přítlačné křídlo a velký difuzor generující větší přítlak pro zadní kola.
Co se týče výkonu, tam je to doslova extrém. Vůz dostal posílené hybridní pohonné ústrojí, které obsahuje motor oobjemu 3,8 litru V8 biturbo a elektromotory. Díky technikům McLarenu se podařilo výkon vyhnat až na 1 000 koní. Díky přepracované aerodynamice se zychlení z 0 na 100 km/h odehraje nejpozději za 2,8 sekundy. Jaká je maximálka výrobce zatím neprozradil, ale jedná se okruhový speciál, tudíž zde větší roli hrají jiné parametry.
P1 GTR je obut na 19" kola se závodními slicky, které přímo tento model vyvinula společnost Pirelli. Sportovní podvozek je snížen na maximum a nižší podvozek už u žádné jiné verze McLarenu P1 nenajdete. Do prodeje se britská bestie dostane v průběhu příštího roku, přitom se dostane jen na 25 až 30 zákazníků, více McLaren zřejmě nevyrobí. A ptáte se na cenu? Ta za každý kus bude činit 1,98 milionu liber, což je lehce přes 65 milionů Kč.
zdroj: McLaren, autoexpress.co.uk
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?