O víkendu se v Pebble Beach v Kalifornii ukázal nejsilnější McLaren všech dob, kterým je na okruhy určený P1 GTR.
Jedná se ultimitativní verzi P1, která chce navázat na historicky úspěšný McLaren F1 GTR. Oproti svému "obyčejnému" sourozenci se GTR dočkalo jiného předního nárazníku s upravenými předními vstupy pro přívod vzduchu k chladičům. Dále se mezi změny řadí upravené podběhy, širší přední rozchod kol a aktivní klapky umístěné před předními koly. Vzadu je k nepřehlédnutí velké přítlačné křídlo a velký difuzor generující větší přítlak pro zadní kola.
Co se týče výkonu, tam je to doslova extrém. Vůz dostal posílené hybridní pohonné ústrojí, které obsahuje motor oobjemu 3,8 litru V8 biturbo a elektromotory. Díky technikům McLarenu se podařilo výkon vyhnat až na 1 000 koní. Díky přepracované aerodynamice se zychlení z 0 na 100 km/h odehraje nejpozději za 2,8 sekundy. Jaká je maximálka výrobce zatím neprozradil, ale jedná se okruhový speciál, tudíž zde větší roli hrají jiné parametry.
P1 GTR je obut na 19" kola se závodními slicky, které přímo tento model vyvinula společnost Pirelli. Sportovní podvozek je snížen na maximum a nižší podvozek už u žádné jiné verze McLarenu P1 nenajdete. Do prodeje se britská bestie dostane v průběhu příštího roku, přitom se dostane jen na 25 až 30 zákazníků, více McLaren zřejmě nevyrobí. A ptáte se na cenu? Ta za každý kus bude činit 1,98 milionu liber, což je lehce přes 65 milionů Kč.
zdroj: McLaren, autoexpress.co.uk
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?