O víkendu se v Pebble Beach v Kalifornii ukázal nejsilnější McLaren všech dob, kterým je na okruhy určený P1 GTR.
Jedná se ultimitativní verzi P1, která chce navázat na historicky úspěšný McLaren F1 GTR. Oproti svému "obyčejnému" sourozenci se GTR dočkalo jiného předního nárazníku s upravenými předními vstupy pro přívod vzduchu k chladičům. Dále se mezi změny řadí upravené podběhy, širší přední rozchod kol a aktivní klapky umístěné před předními koly. Vzadu je k nepřehlédnutí velké přítlačné křídlo a velký difuzor generující větší přítlak pro zadní kola.
Co se týče výkonu, tam je to doslova extrém. Vůz dostal posílené hybridní pohonné ústrojí, které obsahuje motor oobjemu 3,8 litru V8 biturbo a elektromotory. Díky technikům McLarenu se podařilo výkon vyhnat až na 1 000 koní. Díky přepracované aerodynamice se zychlení z 0 na 100 km/h odehraje nejpozději za 2,8 sekundy. Jaká je maximálka výrobce zatím neprozradil, ale jedná se okruhový speciál, tudíž zde větší roli hrají jiné parametry.
P1 GTR je obut na 19" kola se závodními slicky, které přímo tento model vyvinula společnost Pirelli. Sportovní podvozek je snížen na maximum a nižší podvozek už u žádné jiné verze McLarenu P1 nenajdete. Do prodeje se britská bestie dostane v průběhu příštího roku, přitom se dostane jen na 25 až 30 zákazníků, více McLaren zřejmě nevyrobí. A ptáte se na cenu? Ta za každý kus bude činit 1,98 milionu liber, což je lehce přes 65 milionů Kč.
zdroj: McLaren, autoexpress.co.uk
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.