Bitva o vůz s nejvyšší maximální rychlostí neustává a olej do ohně přilila včera společnost Hennessey. Ta oznámila plán na výrobu modelu Venom F5 s výkonem přes 1400 koní.
Již letos v únoru jsme viděli Lotus Exige na bázi Venomu GT, který při měření dosáhl maximální rychlosti 435,31 km / h. Hennessey se ale domnívá, že existuje ještě nějaký prostor pro zlepšení a chce vyrobit auto, jenž pokoří metu 460 km/h. V rozhovoru pro Top Gear uvedl John Hennessey "Myslím, že dosáhnutí rychlosti 460 km/h bude možné,´jsme schopni takové auto vyrobit".
Nový vůz slibuje kombinaci optimalizované aerodynamiky s moderními technologiemi a zvýšeným výkonem. Využívat má osmiválcový twin-turbo motor o objemu 7,0 litru a nabídne minimálně 1400 koní, což znamená, ře F5 by byl silnější než Koenigsegg One: 1 . Očekává se, že nový model F5 dostane většinu částí karoserie z karbonových vláken a jeho váha se udrží 1300 kg.
Síla motoru poputuje na zadní nápravu, a to skrze šestistupňovou manuální převodovku. Do úvahy byla brána i dvouspojková převodovka, nakonec ale Hennessey rozhodl od ní upustit vzhledem k její celkové hmotnosti. Hennessey odhalí Venom F5 příští rok, zatímco první dodávky vozů se k svým majitelům dostanou v polovině roku 2016. Vyrobeno má být jen 30 jednotek a každá z nich dostana cenovku přes 1,2 milionu dolarů bez daně.
Zdroj: topgear.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.