Nová generace Fordu Ka přichází s nabídkou bohaté standartní výbavy, zajímavou technologií a vyspělými motory. Bude to stačit na rozjetou konkurenci?
Tak především bych chtěl uvést, že prozatím chce „Káčko“ trápit konkurenci v Brazílii, kde za dva měsíce bude odstartován prodej. To zda se jej ve stejné či obdobné verzi dočkáme i v Evropě, to je ve hvězdách. Rychle ale zpět k technice.
V Brazílii bude nabízen jen s litrovým tříválcovým motorem, který bude schopný spalovat jak klasický benzín tak i biopalivo. Jeho výkon však bude 85 koní (62 kW) což by na malého Forda mělo bohatě stačit.
Ano malého Forda. Však na délku měří 3.89 metru a na šířku jen 1,92 metru. Ani vysoký moc není, 1,52 metru přehlídne kde kdo. Hbitost a obratnost stejně tak i dobrou ovladatelnost zajistí krátký rozvor, který je 2,49 metru. Na druhou stranu, zavazadlový prostor pojme až 257 litrů, což je hodnota, za kterou se nemusí vůbec stydět.
V úvodu byla řeč o výbavě. V té nechybí klimatizace, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, rádio s CD a MP3 nebo USB a Bluetooth konektivita. To vše v základní výbavě za cenu 35 390 realů, což je v přepočtu přibližně 326 000 Kč.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?