Volkswagen oficiálně potvrdil, že nové velké SUV bude vyrábět v americké továrně v Tennesssee. Začne již v roce 2016 a slibuje si velký úspěch.
Před samotnou výrobou musí Volkswagen výrobní závod Chattanooga patřičně připravit a na rozsáhlé investice. Projekt CrossBlue bude stát celkem více než 900 milionů dolarů, tedy kolem 18 miliard korun. Z toho cca. 12 miliard poputuje na rozšíření a dovybavení továrny Chattanooga, aby byla schopna v roce 2016 chrlit jednoho CrossBlue za druhým.
Ve hře bylo také Mexiko, kde má Volkswagen závod ve městě Pueble. Nakonec zvolil reprezentativnější výrobní závod, pro nové velké SUV. Však největším odbytištěm by měla být Severní Amerika.
Zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.