Mercedes-Benz odhalil faceliftovaný model CLS pro rok 2015. Přináší mnoho technických novinek a samozřejmě decentně omlazený design, který již předtím byl vskutku úchvatný.
V Mercedesu si pro facelift připravili i spoustu technických inovací. Nejvýznamnější jsou nové Multibeam LED světlomety, vybavené 24 samostatně řízenými LED diodami, které se nastavují až 100 krát za sekundu. Informace jim předávají kamery a čidla a všechny informace zpracovávají čtyři řídící jednotky. Kamera při detekování vozidla, vyšle signály, které přenastaví světlomety tak, aby protijedoucí vozidlo neoslňovaly. Jednoduše řečeno, kolem vozidla světlomety vytvoří stín. Zároveň umí přemýšlet a svítit dopředu a odhadovat pohyby a trajektorii auta s předstihem. Například dokáže spolupracovat s navigací a nasvítit kruhový objezd, křižovatku, zatáčku tak, že zajistí optimální viditelnost.
Nabídka motorů je poměrně široká. Začíná benzinovým čtyřválcem o objemu 2,1 litru, který je přeplňován turbodmychadlem a vyvíjí výkon 170 koní (125 kW) a 400 Nm točivého momentu. Tento agregát bude i v silnější výkonové variantě, která poskytuje 204 koní (150 kW) a ohromných 500 Nm točivého momentu. Kdo chce úsporný turbodiesel, jistě si vybere 3,0 litrový V6 agregát, s výkonem 258 koní (190 kW) a maximem točivého momentu o hodnotě 620 Nm. K dispozici bude nový třílitrový bi-turbo motoru s výkonem 333 koní a 480 Nm.
Dočkáme se také verze AMG. Ta bude i nadále využívat k pohonu agregát V8 s objemem 5,5 litru dvojitě přeplňovaným turbodmychadly. Výkon bude 557 koní a 720 Nm a nebo 585 koní s 800 Nm.
Převodovka bude jedině automatická. Bude se jednat o novou devítistupňovou převodovku 9G-TRONIC. Ta slibuje snížení spotřeby, zvýšení komfortu a efektivnosti. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6, což je důležitá informace.
Zdroj: Mercedes-Benz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?