Mercedes-Benz odhalil faceliftovaný model CLS pro rok 2015. Přináší mnoho technických novinek a samozřejmě decentně omlazený design, který již předtím byl vskutku úchvatný.
V Mercedesu si pro facelift připravili i spoustu technických inovací. Nejvýznamnější jsou nové Multibeam LED světlomety, vybavené 24 samostatně řízenými LED diodami, které se nastavují až 100 krát za sekundu. Informace jim předávají kamery a čidla a všechny informace zpracovávají čtyři řídící jednotky. Kamera při detekování vozidla, vyšle signály, které přenastaví světlomety tak, aby protijedoucí vozidlo neoslňovaly. Jednoduše řečeno, kolem vozidla světlomety vytvoří stín. Zároveň umí přemýšlet a svítit dopředu a odhadovat pohyby a trajektorii auta s předstihem. Například dokáže spolupracovat s navigací a nasvítit kruhový objezd, křižovatku, zatáčku tak, že zajistí optimální viditelnost.
Nabídka motorů je poměrně široká. Začíná benzinovým čtyřválcem o objemu 2,1 litru, který je přeplňován turbodmychadlem a vyvíjí výkon 170 koní (125 kW) a 400 Nm točivého momentu. Tento agregát bude i v silnější výkonové variantě, která poskytuje 204 koní (150 kW) a ohromných 500 Nm točivého momentu. Kdo chce úsporný turbodiesel, jistě si vybere 3,0 litrový V6 agregát, s výkonem 258 koní (190 kW) a maximem točivého momentu o hodnotě 620 Nm. K dispozici bude nový třílitrový bi-turbo motoru s výkonem 333 koní a 480 Nm.
Dočkáme se také verze AMG. Ta bude i nadále využívat k pohonu agregát V8 s objemem 5,5 litru dvojitě přeplňovaným turbodmychadly. Výkon bude 557 koní a 720 Nm a nebo 585 koní s 800 Nm.
Převodovka bude jedině automatická. Bude se jednat o novou devítistupňovou převodovku 9G-TRONIC. Ta slibuje snížení spotřeby, zvýšení komfortu a efektivnosti. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6, což je důležitá informace.
Zdroj: Mercedes-Benz
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.