Mercedes-Benz odhalil faceliftovaný model CLS pro rok 2015. Přináší mnoho technických novinek a samozřejmě decentně omlazený design, který již předtím byl vskutku úchvatný.
V Mercedesu si pro facelift připravili i spoustu technických inovací. Nejvýznamnější jsou nové Multibeam LED světlomety, vybavené 24 samostatně řízenými LED diodami, které se nastavují až 100 krát za sekundu. Informace jim předávají kamery a čidla a všechny informace zpracovávají čtyři řídící jednotky. Kamera při detekování vozidla, vyšle signály, které přenastaví světlomety tak, aby protijedoucí vozidlo neoslňovaly. Jednoduše řečeno, kolem vozidla světlomety vytvoří stín. Zároveň umí přemýšlet a svítit dopředu a odhadovat pohyby a trajektorii auta s předstihem. Například dokáže spolupracovat s navigací a nasvítit kruhový objezd, křižovatku, zatáčku tak, že zajistí optimální viditelnost.
Nabídka motorů je poměrně široká. Začíná benzinovým čtyřválcem o objemu 2,1 litru, který je přeplňován turbodmychadlem a vyvíjí výkon 170 koní (125 kW) a 400 Nm točivého momentu. Tento agregát bude i v silnější výkonové variantě, která poskytuje 204 koní (150 kW) a ohromných 500 Nm točivého momentu. Kdo chce úsporný turbodiesel, jistě si vybere 3,0 litrový V6 agregát, s výkonem 258 koní (190 kW) a maximem točivého momentu o hodnotě 620 Nm. K dispozici bude nový třílitrový bi-turbo motoru s výkonem 333 koní a 480 Nm.
Dočkáme se také verze AMG. Ta bude i nadále využívat k pohonu agregát V8 s objemem 5,5 litru dvojitě přeplňovaným turbodmychadly. Výkon bude 557 koní a 720 Nm a nebo 585 koní s 800 Nm.
Převodovka bude jedině automatická. Bude se jednat o novou devítistupňovou převodovku 9G-TRONIC. Ta slibuje snížení spotřeby, zvýšení komfortu a efektivnosti. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6, což je důležitá informace.
Zdroj: Mercedes-Benz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?