Nejprodávanější automobil na našem trhu, Škoda Octavia, která za první třetinu roku zaznamenala nárůst prodejů o téměř 25% oproti loňskému roku, přichází s velmi lákavou nabídkou pro české zákazníky. Speciální nabídka Fresh přináší spoustu výbavy navíc za velmi zajímavou cenu.
Čeští zákazníci Škodu Octavia prostě chtějí. Ať na ni jedni nadávají a druzí jí milují, každý v ní najde spoustu pozitiv ale i negativ. Mezi některé patřila například i cena. Spousta lidí si neuvědomuje, že Octavie nabízí velkorysý prostor ve všech směrech, jisté jízdní vlastnosti (ano, vlečná náprava je při „normální jízdě“ vyhovující), vynikající dílenské zpracování a až na pár výjimek nabízí dobré materiály. Mezigeneračně se poučila ze spousty chyb, ale pár jich natropila. Konec konců, je to dobré auto, o tom vypovídají i velmi dobré prodejní úspěchy u nás, i v zahraničí. Například ve Švýcarsku si v prodejích vede velmi dobře, stejně tak i v sousedním Německu.
Škoda Auto nyní přivádí na trh akční verzi Fresh. Modely Octavia Fresh a Octavia Combi Fresh budou pohánět silnější 1,2 TSI nebo 1,6 TDI s manuální či automatickou převodovkou. Do vínku výbavy škodovka dala vše podstatné a vlastně v ní nic nechybí. Základem je klimatizace, rádio s MP3, CD, konektivitou s Apple zařízeními a slotem na SD karty, tempomat, parkovací senzory, kožený volant a řadicí páku, vyhřívaná sedla, elektrické ovládání všech čtyř oken a zrcátek s vyhříváním, tónovaná skla, 16“ litá kola všemožná Simply Clever vylepšení a řešení a na závěr také záruku na čtyři roky a 60 000 km, která lze rozšířit o další kilometry.Další příplatky jsou velmi vstřícné, větší 17“ kola za 3500,- nebo dotykové rádio za 4000,- popřípadě navigace za 17 700,-.
Základní cena pro liftback s motorem 1,2 TSI 77kW je 415 000. Za karoserii kombi se připlácí 30 000,-
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.