Nový sportovně užitkový vůz od Porsche doplní klasické Cayenne. Stane se tak jedním ze sedmi nových SUV z koncernu VW. Výroba více karosářských variant Cayennu byla omezena, kvůli kapacitě závodu v Lipsku.
Porsche plánuje rozšířit svou Cayenne „rodinu“. Dalším, po pětidveřovém SUV, bude stylové čtyřdveřové kupé, které bude cílit na zákazníky, kteří se poohlížejí po BMW X6, Mercedes-Benz MLC nebo Range Rover Sport.
Cayenne Coupé, bude další sportovní alternativa ke klasickému Cayennu. Od něho si převezme řadu zážehových, vznětových motorů, stejně tak i plug-in benzino-elektrickou a dieselo-elektrickou hybridní pohonnou jednotku. Další techniku bude mít i od koncernu VW. Především podvozkovou platformu MLB, na které bude postaveno již brzy celkem 7 nových SUV.
Předběžně je naplánováno, že se Cayenne Coupé dostane na trh v roce 2018. Přijde tak ruku v ruce s novou generací Cayennu, která se chystá na ten samý rok. Cayenne Coupé bude přibližně o 15 až 20 procent draší, než je aktuální Cayenne. Příjemnou zprávou je, že se počítá i s verzí Turbo S, která bude mít dvojitě přeplňovanou „véosmičku“ s výkonem přes 550 koní.
Zdroj: AutoCar
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.