Automobily SUV se svažující se zádí po vzoru kupé se v poslední době stávají velmi oblíbenými. Důkazem toho je prodejní úspěch BMW X6 a také nové BMW X4, které brzy přijde na trh.
Audi i Mercedes připravují odpověď na modely X6 a X4 z Mnichova. Konkrétně automobilka s třícípou hvězdou, právě představila koncept Coupe SUV, aneb Mercedes-Benz MLC, který představil sám ředitel Daimleu Dieter Zetche, což jen potvrzuje důležitost tohoto konceptu.
Coupe SUV koncept, bude veřejnosti představen na Pekingském autosalonu, který je již za dveřmi. Základem pro tento koncept byl Mercedes-Benz ML. Očekává se, že SUV s kupé zádí bude označováno MLC. Přinese více sportovnosti, lepší ovladatelnost, výraznější design a celkově lepší jízdní vlastnosti.
Mercedes se nechal slyšet, že je koncept velmi realistickým nastíněním skutečné podoby sériového modelu. Ostatně do MLC vkládá velké naděje. Doufá v to, že Stuttgartu přivede nové zákazníky. K tomu by měla dopomoci i sportovní verze MLC 63 AMG, která zřejmě dorazí rok po uvedení „civilního“ MLC.
Výroba by se měla odehrávat v USA, kde se bude vyrábět společně s větším bratříčkem ML. Do prodeje by se mohlo dostat v roce 2015.
Zdroj: autocar.co.uk
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?