Nový přírůstek do rodiny X by měl dorazit na evropský trh během letošního léta. V Anglii by měl stát v základu kolem 1,2 milionu korun.
BMW X4 spojuje dvě věci, které v tomto segmentu dosud nebyly pospolu: výkon typický pro modely BMW a estetiku klasického coupé. X4 se bude vyrábět v Americe. Výrobní závod ve Spartanburgu v Jižní Karolíně již BMW X4 vyrábí. Zatím se jedná o nultou sérii a následně o výrobu skladových vozů pro celý svět. BMW totiž očekává vysoký zájem o svou „malou X6“.
Paletu motorů bude mít BMW X4 převzatou od svého sourozence X3. Vrchol nabídky budou tvořit vysoce výkonné motory BMW TwinPower Turbo. Lze očekávat motory od objemu 2,0 litru až 3,0 litru s výkony od 150 koní (110 kW) do 313 koní (230 kW).
Prvky sériové výbavy, jako je nastavitelné sportovní řízení a systém Performance Control zajišťující zvýšení dynamiky jízdy při průjezdu zatáčkou, dává BMW X4 jasně najevo, že se nebude jednat o offroad určený do terénu. Jeho domovinou bude město, kde bude dělat velkou parádu. S pohonem xDrive, sice bude X4 velmi schopné SUV, které ale bude limitovat světlá výška.
Zdroj: autocar.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.