Nový přírůstek do rodiny X by měl dorazit na evropský trh během letošního léta. V Anglii by měl stát v základu kolem 1,2 milionu korun.
BMW X4 spojuje dvě věci, které v tomto segmentu dosud nebyly pospolu: výkon typický pro modely BMW a estetiku klasického coupé. X4 se bude vyrábět v Americe. Výrobní závod ve Spartanburgu v Jižní Karolíně již BMW X4 vyrábí. Zatím se jedná o nultou sérii a následně o výrobu skladových vozů pro celý svět. BMW totiž očekává vysoký zájem o svou „malou X6“.
Paletu motorů bude mít BMW X4 převzatou od svého sourozence X3. Vrchol nabídky budou tvořit vysoce výkonné motory BMW TwinPower Turbo. Lze očekávat motory od objemu 2,0 litru až 3,0 litru s výkony od 150 koní (110 kW) do 313 koní (230 kW).
Prvky sériové výbavy, jako je nastavitelné sportovní řízení a systém Performance Control zajišťující zvýšení dynamiky jízdy při průjezdu zatáčkou, dává BMW X4 jasně najevo, že se nebude jednat o offroad určený do terénu. Jeho domovinou bude město, kde bude dělat velkou parádu. S pohonem xDrive, sice bude X4 velmi schopné SUV, které ale bude limitovat světlá výška.
Zdroj: autocar.co.uk
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?