Cadillac se připravuje na zahájení prodeje svého SUV Escalade. Nyní uveřejnil základní cenu. V Americe začíná na 71 695 dolarech.
Nový Escalade má evoluční design "Galvano" s výraznou chromovanou mřížkou, která je lemována LED diodovými světlomety. Design podtrhují 20-ti palcová litá kola s chromovanou úpravou. Zajímavé je, že variata ESV má v základu jen 14-ti palcová kola zato o 355 mm delší rozvor náprav.
V kabině luxusního SUV Escalade nalezneme kožené sedačky, obložení z prvotřídního dřeva nebo osvětlení celého interiéru v různých barvách. Pro větší pohodlí je k dispozici až třízonová klimatizace, všudy přítomné odkládací přihrádky a to i pro třetí řadu sedadel. Když už mluvíme o sedadlech, tak přední jsou vyhřívaná i odvětrávaná, zatímco druhá řada sedadel disponuje jen vyhříváním.
Pro snaží ovládání vozidla je k dispozici variabilní převod řízení. Další významné změny se udály na přístrojové desce, kde se nachází 12,3 palcový display, který slouží jako infotainment systém CUE.
O pohon se stará 6,2-litrový V8 motor, který vyvíjí 420 koní (313 kW) a 623 Nm točivého momentu. Je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje zrychlení 0-100 km/h za méně než šest sekund. Pokud jde o spotřebu paliva, Escalade ve městě spotřebuje na každých 100 km „pouhých“ 15,6 litrů, mimo město 11,1 litrů.
Zdroj: GM
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?