Automobilka Acura představuje svou studii TLX, která bude mít premiéru na autosalonu v New Yorku. Má v plánu skloubit luxus sedanu a sportovnost kupé. A právě to by měla přinést Acura TLX.
Co si budeme povídat. Američané mají rádi buďto obří SUV, nebo velké sedany. Proto si žádná automobilka nemůže dovolit, nemít jednu z těchto karosářských variant ve své nabídce. K dosažení lepších prodejů, musí nabídnout u svých modelů něco "extra". Acura přichází s myšlenkou skloubit sportovní projev motoru a designu automobilu s luxusem pro posádku.
Proto přiváží koncept TLX na autosalon v New Yorku. Technická data specifika zatím neuveřejnila, ale lze předpokládat, že pro svůj sportovně luxusní sedan vyčlení čtyřválec s objemem 2,4 litru a silnější V6 s objemem 3,5 litru. Oba motory by mohly výt spřaženy s dvouspojkovými automaty. V případě slabšího čtyřválce by se jednalo o osmistupňový a ta silnější verze by mohla dostat devítistupňový automat.
Pohon bude zřejmě dvojího typu. První a levnější verze, bude mít klasický pohon zadních kol. Druhá varianta by mohla být čtyřkolka se systémem SH-AWD, který bude zajišťovat optimální trakci za jakýchkoliv podmínek.
U luxusního sedanu nesmí chybět mnoho asistenčních a bezpečnostních systémů. Lze tak očekávat systémy jako jsou například: asistent varování před kolizí, systém brždění před kolizí, line asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní tempomat s udržováním vzdálenosti před jedoucím vozidlem a další.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?