Automobilka Acura představuje svou studii TLX, která bude mít premiéru na autosalonu v New Yorku. Má v plánu skloubit luxus sedanu a sportovnost kupé. A právě to by měla přinést Acura TLX.
Co si budeme povídat. Američané mají rádi buďto obří SUV, nebo velké sedany. Proto si žádná automobilka nemůže dovolit, nemít jednu z těchto karosářských variant ve své nabídce. K dosažení lepších prodejů, musí nabídnout u svých modelů něco "extra". Acura přichází s myšlenkou skloubit sportovní projev motoru a designu automobilu s luxusem pro posádku.
Proto přiváží koncept TLX na autosalon v New Yorku. Technická data specifika zatím neuveřejnila, ale lze předpokládat, že pro svůj sportovně luxusní sedan vyčlení čtyřválec s objemem 2,4 litru a silnější V6 s objemem 3,5 litru. Oba motory by mohly výt spřaženy s dvouspojkovými automaty. V případě slabšího čtyřválce by se jednalo o osmistupňový a ta silnější verze by mohla dostat devítistupňový automat.
Pohon bude zřejmě dvojího typu. První a levnější verze, bude mít klasický pohon zadních kol. Druhá varianta by mohla být čtyřkolka se systémem SH-AWD, který bude zajišťovat optimální trakci za jakýchkoliv podmínek.
U luxusního sedanu nesmí chybět mnoho asistenčních a bezpečnostních systémů. Lze tak očekávat systémy jako jsou například: asistent varování před kolizí, systém brždění před kolizí, line asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní tempomat s udržováním vzdálenosti před jedoucím vozidlem a další.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?