Automobilka Acura představuje svou studii TLX, která bude mít premiéru na autosalonu v New Yorku. Má v plánu skloubit luxus sedanu a sportovnost kupé. A právě to by měla přinést Acura TLX.
Co si budeme povídat. Američané mají rádi buďto obří SUV, nebo velké sedany. Proto si žádná automobilka nemůže dovolit, nemít jednu z těchto karosářských variant ve své nabídce. K dosažení lepších prodejů, musí nabídnout u svých modelů něco "extra". Acura přichází s myšlenkou skloubit sportovní projev motoru a designu automobilu s luxusem pro posádku.
Proto přiváží koncept TLX na autosalon v New Yorku. Technická data specifika zatím neuveřejnila, ale lze předpokládat, že pro svůj sportovně luxusní sedan vyčlení čtyřválec s objemem 2,4 litru a silnější V6 s objemem 3,5 litru. Oba motory by mohly výt spřaženy s dvouspojkovými automaty. V případě slabšího čtyřválce by se jednalo o osmistupňový a ta silnější verze by mohla dostat devítistupňový automat.
Pohon bude zřejmě dvojího typu. První a levnější verze, bude mít klasický pohon zadních kol. Druhá varianta by mohla být čtyřkolka se systémem SH-AWD, který bude zajišťovat optimální trakci za jakýchkoliv podmínek.
U luxusního sedanu nesmí chybět mnoho asistenčních a bezpečnostních systémů. Lze tak očekávat systémy jako jsou například: asistent varování před kolizí, systém brždění před kolizí, line asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní tempomat s udržováním vzdálenosti před jedoucím vozidlem a další.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?