Rumunská Dacia, se netají tím, že chce začít vyrábět nový model. Bude odvozen ze sesterského Renaultu Twingo a zřejmě půjde o nejlevnější nový automobil vůbec.
Jedna z očekávaných novinek Ženevského autosalonu jistě byla i nová podoba městského modelu Twingo z portfolia Renault. Od oficiálního odhalení neuběhlo moc času a už se proslýchá, že koncepce použitá u Twinga se použije i u Dacie. Toto sdílení platformy bude vést ke snížení nákladů, které byly vynaloženy při vývoji. Sice je prozatím minimum informací a tak není zcela jasné, zda bude malé městské vozidlo od Dacie vycházet ze současné generace Twinga nebo z té předchozí, ale to se dozvíme až později.
Ať bude mít motor vzadu s pohonem zadní nápravy, nebo naopak s motorem v předu a pohonem předních kol, tak se bude jednat o auto se základní cenou do 5000 Euro v přepočtu na domácí měnu 135 000 Kč. Za tuto cenu bude „holátko“, i když v základu vybavené ABS, ESP a 2 nebo 4 airbagy. Nárazníky a zrcátka z černého plastu budou samozřejmostí stejně jako plechová kola o průměru 13 palců. Takto „ozdobenou“ známe nejlevnější verzi Dacie Sandero.
Vyšší výbavy budou mít k dispozici klimatizaci, radio a třeba vyhřívaná sedadla. To se však přiblížíme ceně okolo 180 000 Kč. Stále se však bude jednat o cenu, na které začínají městské modely konkurenčních značek.
O pohon se bude starat nejspíše litrový tříválec o výkonu 70 koní a s maximem kroutícího momentu 91 Nm. Ve hře bude i silnější přeplňovaný tříválec 0.9 TCe s výkonem 90 koní a podstatně větším maximálním kroutícím momentem 135 Nm.
Příchod na trh typujeme na rok 2015. Jistě půjde o výrazné zčeření vod v segmentu, který je v poslední době pro automobilky velice zajímavý, což dokazuje příchod trojce VW Up, Škoda Citigo a Seat Mii, které mimochodem tento segment v mnoha zemích naprosto ovládly.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.