Rumunská Dacia, se netají tím, že chce začít vyrábět nový model. Bude odvozen ze sesterského Renaultu Twingo a zřejmě půjde o nejlevnější nový automobil vůbec.
Jedna z očekávaných novinek Ženevského autosalonu jistě byla i nová podoba městského modelu Twingo z portfolia Renault. Od oficiálního odhalení neuběhlo moc času a už se proslýchá, že koncepce použitá u Twinga se použije i u Dacie. Toto sdílení platformy bude vést ke snížení nákladů, které byly vynaloženy při vývoji. Sice je prozatím minimum informací a tak není zcela jasné, zda bude malé městské vozidlo od Dacie vycházet ze současné generace Twinga nebo z té předchozí, ale to se dozvíme až později.
Ať bude mít motor vzadu s pohonem zadní nápravy, nebo naopak s motorem v předu a pohonem předních kol, tak se bude jednat o auto se základní cenou do 5000 Euro v přepočtu na domácí měnu 135 000 Kč. Za tuto cenu bude „holátko“, i když v základu vybavené ABS, ESP a 2 nebo 4 airbagy. Nárazníky a zrcátka z černého plastu budou samozřejmostí stejně jako plechová kola o průměru 13 palců. Takto „ozdobenou“ známe nejlevnější verzi Dacie Sandero.
Vyšší výbavy budou mít k dispozici klimatizaci, radio a třeba vyhřívaná sedadla. To se však přiblížíme ceně okolo 180 000 Kč. Stále se však bude jednat o cenu, na které začínají městské modely konkurenčních značek.
O pohon se bude starat nejspíše litrový tříválec o výkonu 70 koní a s maximem kroutícího momentu 91 Nm. Ve hře bude i silnější přeplňovaný tříválec 0.9 TCe s výkonem 90 koní a podstatně větším maximálním kroutícím momentem 135 Nm.
Příchod na trh typujeme na rok 2015. Jistě půjde o výrazné zčeření vod v segmentu, který je v poslední době pro automobilky velice zajímavý, což dokazuje příchod trojce VW Up, Škoda Citigo a Seat Mii, které mimochodem tento segment v mnoha zemích naprosto ovládly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.