Vedení Opelu oficiálně potvrdilo, že se již v blízké době veřejnost dočká produkční verze nedávno představeného konceptu Opel Astra OPC EXTREME.
Opel ukázal nejžhavější verzi Astry na letošním ročníku autosalonu v Ženevě a teď je již jisté, že se vůz podívá na běžné silnice. Astra OPC EXTREME bude speciální limitovanou edicí a do prodeje by se dle slov Opelu měla dostat někdy v příštím roce. Opel postaví celkem 50 až 300 kusů ostré Astry, celkový počet ale zatím není známý, vše záleží poptávce.
Koncept Astra OPC EXTREME váží 100 kg méně než její standardní verze OPC a i motor se dočkal výrazného vylepšení. Zážehový 2,0-litrový turbo 4-válec nyní poskytuje výkon přes 300 koní, pohon na přední nápravu byl ale zachován. Pro přenos takto velkého výkonu na přední nápravu byla proto Astra OPC EXTREME vybavena diferenciálem s omezenou svorností.
Opel nazul ostrou Astru na 19-palcové ráfky s pneumatikami o rozměrech 245/35, přidal zesílený brzdový systém Brembo s předními disky o průměru 370mm. Většina dílů karoserie je vytvořena z uhlíkových vláken, z uhlíkových vláken je například kapota nebo blatníky. V interiéru zákazníci budou moci usednout do sportovních sedaček Recaro se šesti-bodovými bezpečnostními pásy.
zdroj: Opel
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.