Fiat na letošním 84. ročníku autosalonu v Ženevě ukázal terénní variantu malého model s označením Fiat Panda Cross . Ten by měl přijít do prodeje letos na podzim.
Vůz má podvozkovou platformu z verze Panda 4x4 a využívá systém pohonu všech čtyř kol a elektronický diferenciál. Systém je schopen automaticky rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní kola, a to v závislosti na jízdních podmínkách. Při sjezdu prudších kopců bude řidiči vypomáhat i systém Hill Descent Control.
Nejrobustnější Panda v řadě přichází s off-roadovým body kitem, který obsahuje četné oplastování karoserie, , svalnatější lemy kol, střešní nosiče a přepracovaná mlhová světla. Panda Croos vyjede na 15-palcových ráfcích a její výbava bude velmi slušná. Krom informačního systému Blue & Me zde najdeme automatickou klimatizaci či kožené čalounění sedadel.
Zákazníci si do své Pandy Cross budou moci zvolit buď to zážehový motor o objemu 0,9 litru Twinair nebo 1,3-litrový MultiJet s výkonem 80 či 90 koní. Pro benzínový motor Fiat nabídne speciálně vyvinutou 6-stupňovou manuální převodovkou, která je dodávána se zkráceným prvním rychlostním stupňem.
Zdroj: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.