Fiat 500 novodobé generace je na trhu již pěknou řádku let a tak si pro letošek Fiat připravil pár vylepšení, se kterými se malá 500 ukáže za pár dní na autosalonu v Ženevě.
Změny v designu ale rozhodně nečekejte, hlavními novinkami je nový výbavový stupeň Cult a široká škála nových prvků výbavy. Novým prvkem bude v základu napřiklad středový TFT displej o rozměru 7“, jenž byl vyvinutý ve spolupráci s firmou Magnetti Marelli. Ten doplní i nová digitální kaplička přístrojů a navigace TomTom 2 Live.
Již zmíněný nový výbavový stupeň Cult, si vezme základ ze stupně Lounge a nabídne toho opravdu více jak dost. V novém stupni najdeme chromované prvky karosérie, litá 16“ kola, černou střechu a nebo chromované kryty zpětných zrcátek. Specialitou pak jsou zadní parkovací senzory, které hlavně ve městě spousta žen ocení. Aby toho nebylo málo, nová modelová verze Fiatu 500 se bude nabízet ve dvou nových lacích karosérie a úpravou prošla i nabídka litých kol a barevného čalounění interiéru.
Pod kapotou se nově ocitne i nově vyvinutý přeplňovaný dvouválec o objemu 0.9 TwinAir Turbo. Ten nabídne dva výkonnostní režimy, Sport a Eco, kdy v režimu Sport nabídne motor výkon 105 koní a maximální točivý moment 145 Nm, naopak v režimu Eco se výkon ustálí na hodnotě 98 koní a 120 Nm. Motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou a díky systému Start/Stop prý spotřebuje v kombinovaném režimu jen 4,2 l/100 km.
Zdroj: Fiat
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?