Fiat 500 novodobé generace je na trhu již pěknou řádku let a tak si pro letošek Fiat připravil pár vylepšení, se kterými se malá 500 ukáže za pár dní na autosalonu v Ženevě.
Změny v designu ale rozhodně nečekejte, hlavními novinkami je nový výbavový stupeň Cult a široká škála nových prvků výbavy. Novým prvkem bude v základu napřiklad středový TFT displej o rozměru 7“, jenž byl vyvinutý ve spolupráci s firmou Magnetti Marelli. Ten doplní i nová digitální kaplička přístrojů a navigace TomTom 2 Live.
Již zmíněný nový výbavový stupeň Cult, si vezme základ ze stupně Lounge a nabídne toho opravdu více jak dost. V novém stupni najdeme chromované prvky karosérie, litá 16“ kola, černou střechu a nebo chromované kryty zpětných zrcátek. Specialitou pak jsou zadní parkovací senzory, které hlavně ve městě spousta žen ocení. Aby toho nebylo málo, nová modelová verze Fiatu 500 se bude nabízet ve dvou nových lacích karosérie a úpravou prošla i nabídka litých kol a barevného čalounění interiéru.
Pod kapotou se nově ocitne i nově vyvinutý přeplňovaný dvouválec o objemu 0.9 TwinAir Turbo. Ten nabídne dva výkonnostní režimy, Sport a Eco, kdy v režimu Sport nabídne motor výkon 105 koní a maximální točivý moment 145 Nm, naopak v režimu Eco se výkon ustálí na hodnotě 98 koní a 120 Nm. Motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou a díky systému Start/Stop prý spotřebuje v kombinovaném režimu jen 4,2 l/100 km.
Zdroj: Fiat
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?