Autosalon v Ženevě je skoro za dveřmi a automobilka Bugatti se rozhodla, že nabídne opět další edici svého rychlého modelu Veyron Grand Sport, tentokrát s označením Legend Elisabeth Junek Edition.
Toto pojmenování si bere odkaz od slavné české jezdkyně Elišky Junkové, která byla velmi úspěšnou automobilovou závodnicí ve dvacátých letech minulého století. V roce 1928 málem vyhrála závod v Sicílii v Targa Florio, ale vadný brzdový systém způsobil, že ztratila vedení a do cíle dojela až na pátém místě.
Bugatti Grand Sport Vitesse Legend Elisabeth Junek Edition dostane zřejmě typický modrý lak karoserie "Bugatti Blue" a některé další speciální prvky, které u jiných verzí rozhodně nenajdeme. O jaké doplňky se konkrétně jedná se zatím jen spekuluje, avšak buďme si jistí, že v záplavě ostatních edic se tato verze rozhodně neztratí.
Stejně jako standardní model, bude i verze Elisabeth Junek Edition poháněna 8,0 litrovým benzínovým motorem W16, který produkuje výkon 1200 koní a 1500 Nm točivého momentu. Motor bude napojen na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která umožní modelu zrychlit z 0 na 10 km/h h za 2,6 sekundy, maximální rychlost pak při aktivaci speciálního módu činí 408,84 km/h.
Zdroj: GT Spirit
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.