Hon za co nejnižší spotřebou nadále pokračuje a v tomto „závodu“ je účasten i německý koncern Volkswagen, který oznámil cenu nové úsporné verze Volkswagen e-Golf.
Produkční verze e-Golfa se sice představila již loni na autosalonu v Ženevě ale teprve po roce jde do běžného prodeje. Nejprve se jej dočkají samozřejmě zákazníci v Německu, po krátké pauze i zbytek Evropanů.
Na německém trhu si automobilka Volkswagen cení svůj e-Golfu na částku 34.900 eur, což je v přepočtu 955 tisíc Kč. Pro srovnání, japonský konkurent e-Golfa, kterým je již zavedený Nissan Leaf, stojí o několik desítek tisíc méně,
Nový e-Golf disponuje elektromotorem o výkonu 85 kW a točivém momentu 270 Nm. Zmíněný Nissan Leaf je tedy línější, ten totiž nabídne výkon pouze 80 kW a 254 Nm. Hlavní informací je ale dojezd vozidla, který u e-Golfa sahá k hranici 130 až 190 kilometrů. Hlavním faktorem, zda dojedete 130 nebo 190 km na elektrický pohon, je jízdní styl řidiče a také jízdní podmínky.
Celkové nabití akumulátorů podle výrobce zabere pět hodin, příplatková rychlonabíječka však vůz nabije už za 45 minut. Na baterie poskytuje výrobce osmiletou záruku nebo ujetou vzdálenost o hodnotě 160 tisíc km. Volkswagen e-Golf je stejně jako Golf Bluemotion rozpoznatelný podle aerodynamických úprav karoserie. Výsledkem je tedy nižší součinitel odporu vzduchu o hodnotě Cx 0,28.
Zdroj: Volkswagen, autobild.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.