Hon za co nejnižší spotřebou nadále pokračuje a v tomto „závodu“ je účasten i německý koncern Volkswagen, který oznámil cenu nové úsporné verze Volkswagen e-Golf.
Produkční verze e-Golfa se sice představila již loni na autosalonu v Ženevě ale teprve po roce jde do běžného prodeje. Nejprve se jej dočkají samozřejmě zákazníci v Německu, po krátké pauze i zbytek Evropanů.
Na německém trhu si automobilka Volkswagen cení svůj e-Golfu na částku 34.900 eur, což je v přepočtu 955 tisíc Kč. Pro srovnání, japonský konkurent e-Golfa, kterým je již zavedený Nissan Leaf, stojí o několik desítek tisíc méně,
Nový e-Golf disponuje elektromotorem o výkonu 85 kW a točivém momentu 270 Nm. Zmíněný Nissan Leaf je tedy línější, ten totiž nabídne výkon pouze 80 kW a 254 Nm. Hlavní informací je ale dojezd vozidla, který u e-Golfa sahá k hranici 130 až 190 kilometrů. Hlavním faktorem, zda dojedete 130 nebo 190 km na elektrický pohon, je jízdní styl řidiče a také jízdní podmínky.
Celkové nabití akumulátorů podle výrobce zabere pět hodin, příplatková rychlonabíječka však vůz nabije už za 45 minut. Na baterie poskytuje výrobce osmiletou záruku nebo ujetou vzdálenost o hodnotě 160 tisíc km. Volkswagen e-Golf je stejně jako Golf Bluemotion rozpoznatelný podle aerodynamických úprav karoserie. Výsledkem je tedy nižší součinitel odporu vzduchu o hodnotě Cx 0,28.
Zdroj: Volkswagen, autobild.de
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.