Tuzemská automobilka Škoda představila ve Velké Británii Octavii 3.generace ve verzi GreenLine
Nová Octavia byla představená 11.prosince 2012. Její design má na svědomí šéf designér značky pan Jozef Kabaň. Octavia III přinesla více místa pro zadní cestující díky zvětšením vnějších rozměrů a hlavně rozvoru náprav. Poprvé bude vybavena "Adaptivním tempomatem" (Adaptive Cruise Assistant, ACA),systém umožňuje řidiči udržovat nastavenou vzdálenost od vozidla vpředu, využívá k tomu radarový senzor. Nový asistent dálkových světel, umožňuje jejich automatické zapínání a vypínání. Mezi novinky také patří rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant, elektricky ovládaná panoramatická střecha a řada nových bezpečnostních systémů. Teď se ale podíváme na zoubek úsporné verze s označením GreenLine. Nejůspornější Octavie slibuje, že bude produkovat 85g/km oxidu uhličitého. Pod kapotou této verze bude pracovat klasická 1.6TDI, která poskytne 81 kW (110koní). Octavia GreenLine bude vybavena systémem Stop / Start a rekuperací brzdné energie, která posílá získanou energii na dobití baterie.Škoda Octavia GreenLine je vybavena pneumatikami s nízkým valivým odporem, které jsou nabízeny pouze na tomto modelu a jsou nafouknuté na vyšší tlak, za účelem snížení tření s vozovkou. Tyto pneumatiky jsou v nabíce s kolami Velomrum z lehkých slitin s rozměrěm 16 palců.Z vizuálního hlediska, se změny rozeznávají jen velmi těžce. Oproti klasické verzi Octavie jsou zde přidány odznáčky GreenLine na přední a zadní části vozu, stejně jako logo umístěné na řadicí páce. Provozní náklady Octavie III GreenLine budou udržovány na minimu
Zdroj: Worldcarfans.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?