Tuzemská automobilka Škoda představila ve Velké Británii Octavii 3.generace ve verzi GreenLine
Nová Octavia byla představená 11.prosince 2012. Její design má na svědomí šéf designér značky pan Jozef Kabaň. Octavia III přinesla více místa pro zadní cestující díky zvětšením vnějších rozměrů a hlavně rozvoru náprav. Poprvé bude vybavena "Adaptivním tempomatem" (Adaptive Cruise Assistant, ACA),systém umožňuje řidiči udržovat nastavenou vzdálenost od vozidla vpředu, využívá k tomu radarový senzor. Nový asistent dálkových světel, umožňuje jejich automatické zapínání a vypínání. Mezi novinky také patří rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant, elektricky ovládaná panoramatická střecha a řada nových bezpečnostních systémů. Teď se ale podíváme na zoubek úsporné verze s označením GreenLine. Nejůspornější Octavie slibuje, že bude produkovat 85g/km oxidu uhličitého. Pod kapotou této verze bude pracovat klasická 1.6TDI, která poskytne 81 kW (110koní). Octavia GreenLine bude vybavena systémem Stop / Start a rekuperací brzdné energie, která posílá získanou energii na dobití baterie.Škoda Octavia GreenLine je vybavena pneumatikami s nízkým valivým odporem, které jsou nabízeny pouze na tomto modelu a jsou nafouknuté na vyšší tlak, za účelem snížení tření s vozovkou. Tyto pneumatiky jsou v nabíce s kolami Velomrum z lehkých slitin s rozměrěm 16 palců.Z vizuálního hlediska, se změny rozeznávají jen velmi těžce. Oproti klasické verzi Octavie jsou zde přidány odznáčky GreenLine na přední a zadní části vozu, stejně jako logo umístěné na řadicí páce. Provozní náklady Octavie III GreenLine budou udržovány na minimu
Zdroj: Worldcarfans.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?