Tuzemská automobilka Škoda představila ve Velké Británii Octavii 3.generace ve verzi GreenLine
Nová Octavia byla představená 11.prosince 2012. Její design má na svědomí šéf designér značky pan Jozef Kabaň. Octavia III přinesla více místa pro zadní cestující díky zvětšením vnějších rozměrů a hlavně rozvoru náprav. Poprvé bude vybavena "Adaptivním tempomatem" (Adaptive Cruise Assistant, ACA),systém umožňuje řidiči udržovat nastavenou vzdálenost od vozidla vpředu, využívá k tomu radarový senzor. Nový asistent dálkových světel, umožňuje jejich automatické zapínání a vypínání. Mezi novinky také patří rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant, elektricky ovládaná panoramatická střecha a řada nových bezpečnostních systémů. Teď se ale podíváme na zoubek úsporné verze s označením GreenLine. Nejůspornější Octavie slibuje, že bude produkovat 85g/km oxidu uhličitého. Pod kapotou této verze bude pracovat klasická 1.6TDI, která poskytne 81 kW (110koní). Octavia GreenLine bude vybavena systémem Stop / Start a rekuperací brzdné energie, která posílá získanou energii na dobití baterie.Škoda Octavia GreenLine je vybavena pneumatikami s nízkým valivým odporem, které jsou nabízeny pouze na tomto modelu a jsou nafouknuté na vyšší tlak, za účelem snížení tření s vozovkou. Tyto pneumatiky jsou v nabíce s kolami Velomrum z lehkých slitin s rozměrěm 16 palců.Z vizuálního hlediska, se změny rozeznávají jen velmi těžce. Oproti klasické verzi Octavie jsou zde přidány odznáčky GreenLine na přední a zadní části vozu, stejně jako logo umístěné na řadicí páce. Provozní náklady Octavie III GreenLine budou udržovány na minimu
Zdroj: Worldcarfans.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.