Na NAIAS v Detroitu se představila karosářská verze kupé vycházející z modelu ATS.
Cílem ATS Coupe je zaútočit na Audi A5, BMW 4er, nový Lexus RC a poněkud zastaralý C-Class Coupe, který ovšem brzy dostane nástupce stejně jako například Infiniti G37, které se rovněž dá zařadit mezi konkurenty ATS Coupe.Změn exteriéru oproti sedanu je více, než se může zdát patrné na první pohled například: lehce pozměněný přední nárazník, přepracovaná maska chladiče, nové logo Cadillacu (jako první měl tu čest nést tento nový emblém koncept Elmiraj z něhož ATS Coupe vychází) a o změnách zadní časti se nemusíme ani zmiňovat ty jsou jasně viditelné. V interiéru bude možnost mít hliníkový, dřevěný nebo karbonový dekor a samozřejmostí bude kožené čalounění.Rozvor zůstal shodný se sedanem (2776 mm). Délka je 4663 mm, šířka 1841 mm a výška 1392 mm. K dispozici budou dva různé motory. Základní čtyřválec 2.0 s přeplňováním turbem o výkonu 203kW/272k a točivým momentem 400Nm. Tím druhým bude V6 3,6 s výkonem 239kW/321k a točivým momentem 373Nm. Oba motory mohou být spojeny s 6 stupňovou automatickou převodovkou, nicméně „jen“ turbo čtyřválec může být spojen s 6 stupňovým manuálem. Základem bude samozřejmě pohon zadních kol, ovšem oba motory budou k dispozici s pohonem všech kol.Rozložení hmotnosti bude „téměř dokonalých“ 50:50. K zastavení ATS Coupe budou sloužit brzdy Brembo. Za příplatek bude možnost objednat balíček obsahujíc: nastavitelný sportovní podvozek, Magnetic Ride Control, diferenciál s omezenou svorností, výkonnější chladící systém a 18 palcové kole s lepivějšími letními pneumatikami.ATS Coupe půjde do prodeje v létě letošního roku a abych tedy vysvětlil nadpis článku, můžeme očekávat silnější variantu ATS-V Coupe, která se mimo jiné postaví proti M4, RS5 nebo RC-F.Zdroj: worldcarfans.com, cadillac.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.