Na autosalonu NAIAS v Detroitu se kromě nové generace modelu Subaru WRX nyní představila i její velice očekávaná sportovní varianta, s označením WRX STI.
Oproti Subaru WRX, dostala verze STI navíc body kit karoserie, přední spoiler, velké zadní křídlo umístěné na víku kufru, zadní difuzor také čtveřici koncovek nerezového výfukového systému. To by však bylo samo o sobě málo, a tak se nové STI dočkalo i lehčích dílů karoserie, jako je přední kapota vozu.
Po stránce výbavy budou zákazníci velice hýčkáni, standardem se totiž stane duální automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla a vnější zpětná zrcátka nebo audiosystém s Bluetooth a vstupy AUX/USB. Za příplatek si lze navolit do výbavy o něco lepší audiosystém Harmann Kardon či navigační systém s dotykovým LCD displejem o rozměru 6,1 palce.
Snad tím nejdůležitějším je však pohonná jednotka, kterou bude WRX STI využívat. Pod kapotou můžeme dle oficiálních informací očekávat přeplňovaný benzínový čtyřválcový boxer o objemu 2.5 litru, jenž poskytuje výkon 305 koní při 6 000 ot/min a 393 Nm při 4 000 ot/min. Spolupracovat s ním bude pouze šestistupňová manuální převodovka, se systémem Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE).
Tento systém nabídne hned několik jízdních režimů, jako jsou Intelligent, Sport a Sport Sharp. Přizpůsobit si řidič bude moct i kontrolu trakce VDC, a to v režimech Normal, Traction nebo Off.
Subaru oznámilo, že do prodeje půjde nejdříve model WRX STI Launch Edition, což je omezená tisíci kusová serie. Ta dostane například modrý lak katoserie WB Blue nebo originální zlatá slitinová kola BBS.
zdroj: Subaru, Worldcarfans.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.