Na autosalonu NAIAS v Detroitu se kromě nové generace modelu Subaru WRX nyní představila i její velice očekávaná sportovní varianta, s označením WRX STI.
Oproti Subaru WRX, dostala verze STI navíc body kit karoserie, přední spoiler, velké zadní křídlo umístěné na víku kufru, zadní difuzor také čtveřici koncovek nerezového výfukového systému. To by však bylo samo o sobě málo, a tak se nové STI dočkalo i lehčích dílů karoserie, jako je přední kapota vozu.
Po stránce výbavy budou zákazníci velice hýčkáni, standardem se totiž stane duální automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla a vnější zpětná zrcátka nebo audiosystém s Bluetooth a vstupy AUX/USB. Za příplatek si lze navolit do výbavy o něco lepší audiosystém Harmann Kardon či navigační systém s dotykovým LCD displejem o rozměru 6,1 palce.
Snad tím nejdůležitějším je však pohonná jednotka, kterou bude WRX STI využívat. Pod kapotou můžeme dle oficiálních informací očekávat přeplňovaný benzínový čtyřválcový boxer o objemu 2.5 litru, jenž poskytuje výkon 305 koní při 6 000 ot/min a 393 Nm při 4 000 ot/min. Spolupracovat s ním bude pouze šestistupňová manuální převodovka, se systémem Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE).
Tento systém nabídne hned několik jízdních režimů, jako jsou Intelligent, Sport a Sport Sharp. Přizpůsobit si řidič bude moct i kontrolu trakce VDC, a to v režimech Normal, Traction nebo Off.
Subaru oznámilo, že do prodeje půjde nejdříve model WRX STI Launch Edition, což je omezená tisíci kusová serie. Ta dostane například modrý lak katoserie WB Blue nebo originální zlatá slitinová kola BBS.
zdroj: Subaru, Worldcarfans.com
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.