Nová Mazda CX-3 by mohla zamíchat kartami mezi zavedenými SUV. Ale mohla by krást zákazníky i ve svém revíru v podobě Mazdy CX-5.
Všem je jasné, že SUV a crossovery v poslední době udávají nový trend. Jejich prodeje v celkových číslech sice nejsou tak vysoké, ale tahle karosářská varianta jde nahoru na všech kontinentech a nemůžeme se automobilkám divit, že se na tento typ segmentu soustředí.Japonská automobilka zatím uvedení další karosářské verze nepotvrdila, nedá se však říct, že by oni neuvažovala. SUV požaduje australská pobočka, která tvrdí, že standardní Mazda 3 byla v posledních dvou letech nejprodávanějším modelem v zemi.Do uvážení o modelu připadá taky pohon předních a všech čtyř kol. Mazda CX-3 bude stát na základu modelu CX-5, který je vybaven systémem pohonu 4x4. Otázkou však zůstává, zda by automobilka nekradla zákazníky na své vlastní půdě v podobě modelu Mazdy CX-5.Kromě Mazdy CX-3 se ještě nabízí otázka, jestli tohle SUV ovlivní vývoj modelu Mazdy 3 MPS. Byl to právě Moriuchi, který se nechal slyšet, že vrcholné provedení modelu Mazdy 3 přijede až po všech běžných karosářských verzí. A jelikož terénní model značce přivede více zákazníků než ten sportovní, je zcela jisté že terénní model dostane přednost a na sportovní verzi si ještě počkáme.
Zdroj: Worldcarfans.com
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.