V těchto dnech automobilka McLaren potvrdila konkrétní finálovou podobu jejich chystaného modelu P13, který bude také dosti výkonný, stejně jako jeho sourozenec McLaren P1. Veřejnosti totiž automobilka ukázala první snímky, na kterých je vůz plně zachycen.
Z přiložených snímků si lze všimnout, že přední i zadní část vozu si vzala inspiraci od modelu P1. Stejně jako model MP4-12C, i chystaný McLaren P13 dostane karbonové šasi MonoCell, díky čemuž bude hmotnost vozu opravdu velice nízká.
Pod kapotou modelu P13 se objeví dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 3.8 litru a o výkonu 450 koní. Nový McLaren P13 se tak stane velkým konkurentem pro německé Porsche 911 a je téměř jisté, že vedení Porsche na tento fakt bude muset časem zareagovat.
Premiéra vozu se uskuteční na pařížském autosalonu, konajícím se v říjnu příštího roku. Cena nového supersportu P13 by měla být podle předběžných odhadů o 30 až 40% nižší, než je tomu u většího modelu MP4- 12C, tudíž lze předpokládat částku kolem 120 000 liber (cca 3 938 000 Kč).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?