Mercedes-Benz před nedávnem představil zmodernizovanou verzi modelu Sprinter a právě nyní, v době přicházejících sněhových vánic a mrazů, tato automobilka pouští do prodeje verzi s pohonem všech čtyř kol.
Ten řidič jednoduše aktivuje za pomoci tlačítka v kabině, kdy po jeho stisknutí se k zadní nápravě automaticky připojí i ta přední. Pohon všech 4 kol je nabízen za poměrně nemalý příplatek 8391 euro (v přepočtu 230 000 Kč).
Součástí výbavy se však stane i kontrola trakce 4ETS, která automaticky přibrzďuje jednotlivě se protáčející kola. Za příplatek lze dále k vozu dodat asistenta pro sjíždění a rozjezdy do kopců, redukční převodovku a terénní pneumatiky.
Mercedes-Benz Sprinter 4x4 má oproti sériové verzi vyšší světlou vpředu o 11 cm a vzadu o 8 cm. K pohonu slouží trojice vznětových motorů, mezi které se řadí motor o objemu 2.1 litru s výkonem 129 koní a točivým momentem 305 Nm. Dále je k dispozici ten samý motor s výkonem 163 koní a 360 Nm, poslední variantou je třílitrový šestiválec o výkonu 190 koní a 440 Nm točivého momentu.
Všechny motorizace spolupracují skrze šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek je k dispozici pětistupňový automat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.