Snad každý pravověrný automobilový fanda si pamatuje na závodní speciál Volvo 850 BTCC, které se dodnes řadí k legendám motoristického sportu. Za touto kombi raketou stála společnost Polestar a nyní se po letech tato firma rozhodla, že vytvoří nástupce tohoto slavného modelu.
Volba padla na model Volvo V60 a vůz se za pomoci techniků z Polestar dočkal pořádných úprav. Pod kapotou se nachází třílitrový šestiválec s výkonem 350 koní s točivým momentem 500 Nm. Motor je vybaven turbodmychadlem twin-scroll od firmy Borg Warner a také upraveným mezichladičem. Výkon je permanentně posílán na všechna kola, a to přes šestistupňovou automatickou převodovku s řazením za pomocí pádel pod volantem.
Díky úpravám asi nikoho nepřekvapí výkonové parametry Volva V60 Polestar. Zrychlení z 0 - 100 km/h uskuteční za 4,9 sekundy, na hranici 200 km/h se dostane za 17,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena 250 km/h.
I podvozek Volva V60 se dočkal mírných změn. Nově dostal tlumiče Öhlins, o bezpečné zastavení se pak postarají kotoučové brzdy Brembo o velikosti 371x32mm vpředu a 302x22mm. To vše doplňují 20“ sportovní kola ET53 s pneumatikami o rozměrech 245/35 R20.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.